Inspecţia Muncii ar putea fi conectată la Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112, pentru a permite prezenţa imediată a inspectorilor de muncă la locul producerii accidentelor. Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru modificarea şi completarea HG 1377/2009 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Inspecţiei Muncii (IM) a fost supus, ieri, dezbaterii publice, pe site-ul Ministerului Muncii. \"Având în vedere obligaţiile rezultate din atribuţiile ce revin Inspecţiei Muncii privind cercetarea evenimentelor cu consecinţe grave şi necesitatea prezenţei la faţa locului a inspectorilor de muncă pentru constatarea stării de fapt, imediat după producerea unor astfel de evenimente, se impune conectarea instituţiei noastre la Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă - 112\", se arată în nota de fundamentare a proiectului de act normativ. Documentul mai prevede că pentru eficientizarea derulării procedurii de cercetare a evenimentelor, IM va prelua din Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă informaţiile referitoare la evenimentele cu incidenţă în sfera sa de atribuţii, asigurându-se astfel şi o mai bună colaborare cu celelalte instituţii care intervin şi participă la cercetarea unui eveniment. Prin proiectul de act normativ se propune şi suplimentarea personalului instituţiei cu şapte posturi. Totodată, proiectul prevede şi abrogarea prevederilor referitoare la preluarea de către Inspecţia Muncii a drepturilor şi obligaţiilor Inspecţiei Sociale, care a fost desfiinţată în baza dispoziţiilor Legii 329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, atribuţiile fiind preluate de Ministerul Muncii. O altă propunere de modificare vizează achiziţionarea centralizată, prin aparatul propriu al IM, doar a autoturismelor şi serviciilor de comunicaţii. Proiectul de Hotărâre de Guvern va fi în dezbatere publică până în 9 decembrie.