Instituţii blocate cu cereri de acte inutile pentru ajutoare la încălzire

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Exces de zel. Ce acte NU sunt necesare?

Instituţii blocate cu cereri de acte inutile pentru ajutoare la încălzire

Administrație 27 Octombrie 2015 / 16:07 1180 accesări

Pensionarii care au nevoie de ajutoare la încălzire nu trebuie să stea la cozi pentru a obține adeverințe de venit de la Casa Județeană de Pensii, pentru că aceste documentele nu sunt necesare

Pensionarii care au nevoie de ajutoare la încălzire nu trebuie să stea la cozi pentru a obține adeverințe de venit de la Casa Județeană de Pensii, pentru că aceste documentele nu sunt necesare

Dacă persoanele care solicită ajutoare la încălzire precizează în formularul de cerere ce venituri au, nu mai au nevoie de adeverințe de la CJP, AJOFM, AJPIS

Dacă persoanele care solicită ajutoare la încălzire precizează în formularul de cerere ce venituri au, nu mai au nevoie de adeverințe de la CJP, AJOFM, AJPIS

Ne-am învățat atât de mult cu birocrația mioritică încât tindem să fim mai catolici decât Papa în momentele în care trebuie să depunem documente pentru a obține anumite beneficii. Așa se creează situații în care activitatea unor instituții este îngreunată și chiar blocată din cauza unor solicitări care se dovedesc a fi inutile. Este și cazul mai multor constănțeni care încearcă să obțină ajutoare la încălzire și care, crezând că au nevoie de mai multe documente pentru a-și justifica sursele de venit, au solicitat adeverințe de la Casa Județeană de Pensii (CJP), Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) și Agenția Județeană de Plăți și Inspecție Socială (AJPIS). Pentru a se evita aglomerația la instituțiile menționate mai sus, reprezentanții Primăriei Constanța au făcut o serie de precizări cu privire la documentele necesare pentru dosarele prin care se pot solicita ajutoare de încălzire.

PRECIZĂRI Persoanele care beneficiază de pensii nu au nevoie de adeverință de la CJP, ci trebuie doar să declare tipurile și cuantumul pensiilor pe care le primesc. Cei care beneficiază de ajutoarele de șomaj nu trebuie decât să precizeze valoarea ajutorului primit în luna anterioară depunerii cererii și să nu uite să completeze un nou formular actualizat în cazul în care le încetează dreptul la ajutorul de șomaj. Funcționarii care procesează cererile de acordare a ajutoarelor nu vor cere alte acte de la AJOFM. De asemenea, nu sunt necesare documente justificative nici din partea AJPIS, dacă persoanele care solicită ajutoare de încălzire precizează toate tipurile de alocații (de stat, de plasament, indemnizații de hrană etc.) în formularul de cerere. Directorul executiv al Direcției de Organizare și Informatizare din cadrul Primăriei Constanța, Adriana Stamat, a explicat că informațiile înscrise în formulare pot fi verificate cu ușurință. Asta pentru că între administrația locală și CJP, AJOFM, respectiv AJPIS există un protocol prin care Primăria are acces la datele celorlalte trei instituții. Amintim că persoanele care solicită ajutoare la încălzire își pot justifica veniturile prin adeverințe de salariu, cupoane de pensie, adeverințe de la Administrația Finanțelor Publice, în funcție de tipul de venit al fiecăruia. Precizăm că salariații Primăriei Constanța, asistenții personali ai persoanelor cu dizabilități, medicii și asistentele de la cabinetele medicale din cadrul instituțiilor de învățământ din municipiu nu au nevoie de adeverință de venit, însă au obligația de a menționa în cerere toate sumele de bani câștigate din activitatea prestată.

UNDE SE DEPUN DOSARELE? Dosarele de solicitare a ajutoarelor la încălzire pot fi depuse până la 20 noiembrie. Constănțenii care utilizează energie termică în sistem centralizat pot depune cererile la sediul Primăriei de pe strada Ecaterina Varga nr. 25 - 27. Cei care folosesc drept combustibil gazele naturale, energia electrică și buteliile GPL trebuie să depună dosarele la sediul din incinta City Park Mall, bulevardul Alexandru Lăpușneanu nr. 116C, Sky Level. Locuitorii care se încălzesc cu lemne de foc trebuie să meargă la sediul de pe strada Amzacea nr. 13. Dosarele de solicitare pot fi depuse de luni până vineri, între orele 9.00 și 13.00. Mai multe informații despre condițiile exacte de acordare a ajutoarelor la încălzire, precum și despre documentele pe care trebuie să le includeți în dosarul de cerere puteți afla din paginile 8 și 9 a cotidianului nostru.

Citește și:

Coadă din prima zi la depunerea solicitărilor de ajutoare la încălzire

Gigacaloria costă cu 35% mai puțin la Constanţa

Ce trebuie să știți dacă vreți ajutoare la încălzire



12