Banca Comercială Română (BCR) va derula, în perioada 12 - 13 decembrie, un proces de optimizare ce va consta în închiderea conturilor curente ale persoanelor fizice care nu au efectuat operaţiuni bancare în ultimele şase luni calendaristice consecutive şi nici nu deţin sume de bani. Clienţii cărora li se vor închide conturile curente inactive nu vor avea de suportat niciun cost pentru această operaţiune. BCR menţionează că nu vor fi închise conturile curente pe care clienţii le folosesc în legătură cu alte produse pe care le deţin, de exemplu conturi cu card de debit ataşat, conturi curente ataşate produselor de economisire sau de creditare, de orice fel. De asemenea, nu vor fi închise conturi de depozit, de economii, de certificate de depozit, de credite sau de card. \"Derularea acestui proces este pasul firesc şi natural, în urma dezvoltării sistemului informatic. Dacă în trecut clienţii BCR puteau să efectueze operaţiuni bancare numai la unitatea unde aveau contul curent deschis, odată cu dezvoltarea sistemului informatic, persoanele au acces liber şi necondiţionat la contul lor, de la orice unitate a băncii sau prin canale alternative ghişeului bancar şi, prin urmare, nu mai folosesc toate conturile curente deschise în trecut, unele dintre acestea devenind acum conturi curente inactive\", a explicat, într-un comunicat de presă, directorul executiv al Direcţiei Dezvoltare Afaceri şi Produse Retail din cadrul BCR, Sorin Mititelu. Şi CEC Bank a demarat un amplu proces de restructurare a conturilor. Într-un comunicat de presă al instituţiei se precizează că CEC Bank a invitat clienţii care deţin produse retrase din ofertă şi al căror sold este mai mic de 15 lei să vină la cea mai apropiată sucursală a băncii, în vederea reglementării situaţiei conturilor.