Instituţiile de Evidenţa Persoanelor au fuzionat

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Reorganizare Descentralizare prin... centralizare???

Instituţiile de Evidenţa Persoanelor au fuzionat

Administrație 28 Decembrie 2009 / 00:00 685 accesări

Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date a fost înfiinţată la sfârşitul săptămânii trecute, potrivit HG 1.367/2009, care comasează Inspectoratul Naţional pentru Evidenţa Persoanelor (INEP) cu Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor. INEP arată că soluţionarea cererilor pentru eliberarea actelor de identitate se pot face, în continuare, de către serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor care funcţionează în subordinea consiliilor locale. Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date va fi componentă a Departamentului de Ordine şi Siguranţă Publică din Ministerul Administraţiei şi Internelor şi va avea ca atribuţii organizarea şi coordonarea activităţii de evidenţă a persoanelor, precum şi gestionarea şi administrarea la nivel naţional a bazelor de date privind evidenţa persoanelor, cărţilor de identitate, paşapoartelor, permiselor de conducere, taloanelor auto şi a altor documente necesare persoanelor în relaţiile cu statul. De asemenea, Direcţia va asigura punerea în aplicare a legislaţiei în vigoare în domeniul stării civile, al evidenţei persoanelor şi al programelor de reformă privind modernizarea relaţiilor dintre administraţia publică centrală şi locală şi cetăţean. Lucrătorii celor două structuri desfiinţate vor fi preluaţi în limita posturilor de direcţia nou înfiinţată. Şeful Serviciului de Evidenţa Persoanelor Constanţa, Dezideriu Dudaş, a declarat că, din punct de vedere funcţional, acţiunea este una foarte bună, mai ales dacă se ţine cont de faptul că cele două instituţii au fost separate în urmă cu cinci ani. „Din cinci în cinci ani înfiinţăm şi desfiinţăm instituţii, doar aşa, ca să ne facem de lucru. Pe fond nu s-a schimbat mare lucru, însă nu înţeleg care a fost motivul pentru care cele două instituţii au fost separate“, a declarat Dudaş. În ceea ce priveşte posibilele disponibilizări, Dudaş a afirmat că, la nivel local, Serviciul are 25 de angajaţi şi că nu se pune problema ca unii să fie daţi afară, pentru că, oricum, instituţia duce lipsă de angajaţi.



12