Autorităţile şi instituţiile publice vor fi obligate să transmită Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici (ANFP) informaţiile cuprinse în evidenţa funcţiilor şi a funcţionarilor publici din cadrul acestora. Decizia a fost luată prin Hotărîrea de Guvern nr. 324, publicată pe 15 mai 2009 în Monitorul Oficial. Hotărîrea privind stabilirea unor măsuri cu privire la evidenţa funcţiilor publice şi a funcţionarilor publici a fost elaborată ţinîndu-se cont de rolul ANFP în asigurarea managementului funcţiilor publice şi funcţionarilor publici şi avînd în vedere dificultăţile în transmiterea informaţiilor de către autorităţile şi instituţiile publice. \"Autorităţile şi instituţiile publice vor transmite către ANFP modificările intervenite în situaţia funcţionarilor publici prin numirea într-o funcţie publică, în urma unui concurs de recrutare, modificarea raporturilor de serviciu, aplicarea oricărei sancţiuni disciplinare, promovarea în funcţie publică, avansarea în trepte de salarizare, suspendarea sau încetarea raporturilor de serviciu\", a spus preşedintele ANFP, Andras Szakal. Hotărîrea reglementează expres modalităţile de desemnare a persoanelor din cadrul compartimentelor de resurse umane responsabile pentru aplicarea prevederilor legale. De asemenea, autorităţile şi instituţiile publice vor trebui să comunice Agenţiei orice modificare intervenită în situaţia funcţionarilor publici, în termen de 10 zile lucrătoare de la data intervenirii acesteia. ANFP va elabora instrucţiunile privind completarea formatelor - standard, care vor fi stabilite printr-un ordin al preşedintelui instituţiei. Raportarea se va face bianual, în format electronic, în mai şi noiembrie. În acest an, raportarea se va face în 30 de zile de la data intrării în vigoare a ordinului preşedintelui ANFP şi în noiembrie.