Scandalul dintre patronatele şcolilor de şoferi şi instructorii auto s-a încheiat mai repede decît se aştepta cineva. După ce s-au acuzat reciproc pe dispoziţia Autorităţii Rutiere Române (ARR) că vor să desfiinţeze această breaslă sau că în sectorul auto există o adevărată piraterie, patronatele şi sindicatele au ajuns la un consens. În urma discuţiilor dintre reprezentanţii instructorilor auto independenţi, cei ai şcolilor de şoferi şi reprezentanţii Ministerului Transporturilor, s-a stabilit ca, peste o săptămînă, să aibă loc alte discuţii, iar în două săptămîni, instructorii auto să înceapă să fie autorizaţi. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Eusebiu Pistru, a declarat că, pentru a fi autorizaţi, instructorii auto independenţi trebuie să aibă cel puţin trei ani vechime ca angajat într-o şcoală de şoferi şi minim trei categorii pe permisul de conducere. La rîndul său, preşedintele Sindicatului Naţional al Instructorilor Auto din România, Cornel Lipă, a afirmat că decizia ARR prin care se interzicea şcolilor de şoferi să colaboreze nu mai are valabilitate, iar instructorii vor putea să-şi desfăşoare activitatea normal. După ce vor fi autorizaţi, instructorii auto vor avea pe portieră un autocolant care să ateste autorizarea, evitîndu-se astfel pirateria.