Întârzieri, abuzuri și ilegalități la Asirom?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Service-urile acuză

Întârzieri, abuzuri și ilegalități la Asirom?

Economie 09 Decembrie 2016 / 08:22 3597 accesări
Potrivit ASSAI, Asirom face tot posibilul pentru a prelungi termenele de plată a daunelor (subevaluate oricum la 30 - 50% din cât ar fi cazul)

Potrivit ASSAI, Asirom face tot posibilul pentru a prelungi termenele de plată a daunelor (subevaluate oricum la 30 - 50% din cât ar fi cazul)

Asociația Service-urilor Auto (ASSAI) reclamă mai multe probleme grave la Asirom VIG, firmă care a început să plătească parțial și cu întârzieri uriașe despăgubirile. ASSAI remarcă și unele ilegalități, precum condiționarea plății daunelor de efectuarea unor inspecții post-reparație, dar și mai multe abuzuri - sunt făcute abuziv cercetări suplimentare, sub pretextul unor suspiciuni de fraudă, doar pentru a prelungi cu încă 90 de zile termenul de plată. De asemenea, potrivit ASSAI, unii inspectori i-ar minți pe clienți că nu-și vor primi banii dacă își repară mașinile în alte service-uri decât cele agreate de asigurător. Situația seamănă izbitor cu cea de la Carpatica și Astra. Ambele au dat faliment. Să ne îngrijorăm (iarăși)?

COLOȘI CU PICIOARE DE LUT

Asociația Service-urilor Auto (ASSAI) atrage atenția că păgubiții Asirom VIG întâmpină probleme grave atunci când trebuie să-și primească banii. Și asta în condițiile în care polița RCA reprezintă 70% din business-ul Asirom, o firmă cu o cotă de 23% din piața de profil - „Toți coloșii cu picioare de lut din segmentul RCA au avut aceeași soartă, în ultimii doi ani. Au acumulat o cotă ridicată pe RCA, care este o asigurare riscantă. Au vândut ieftin și s-au lovit de probleme majore când a venit vorba de plata daunelor. Și, după ce au strâns mii de reclamații, s-au prăbușit în brațele Fondului de Garantare a Asiguraților“. Șeful ASSAI, Cristian Muntean, mai spune că arbitrul ASF cunoaște întreaga situație, ba chiar a făcut și-un control la Asirom, în octombrie; și totuși, nimic nu s-a schimbat, ba chiar unele probleme se acutizează - „Despăgubirile se fac, de regulă, în afara termenului legal și doar parțial (atât cât consideră de cuviință Asirom). Și constatarea daunelor se face, de multe ori, în afara deadline-ului legal, la fel ca și comunicarea valorilor maxime de despăgubire (subevaluate la 30 - 50% din cât ar trebui)“. ASSAI reclamă și cercetările abuzive făcute de asigurător, sub pretextul unor suspiciuni de fraudă, care se întind și 90 de zile. Culmea, în 90% dintre dosare nu se confirmă nimic - „În realitate, procedura este un fals pretext prin care Asirom amână plata despăgubirilor, în mod legal, dar abuziv“. Ba mai mult, pentru a evita contactul direct, compania nu mai comunică datele inspectorului de daună, ci doar o adresă de e-mail (daune@asirom.ro) și numere de la call-center, continuă Muntean - „Cu alte cuvinte, nu știi cine se ocupă de dosarul tău. La call-center îți trebuie foarte multă răbdare, iar la e-mail-ul în cauză se răspunde fie după câteva săptămâni, fie niciodată“.

ȘI ASTA NU E TOT...

Potrivit ASSAI, constatarea daunelor se face superficial, iar „soluțiile“ „tehnice“ sunt imposibil de pus în practică, bazându-se pe principiul cârpelii - „Plata despăgubirii este condiționată, în mod ilegal, de efectuarea inspecției post-reparație. Nu există nicio prevedere legislativă care să oblige clientul să se deplaseze, pe timpul și banii lui, la sediul unei firme de asigurări, ca să facă poze cu mașina reparată. Culmea, inspectorii mint uneori păgubiții, comunicându-le că nu-și vor primi banii dacă-și repară mașinile în alte service-uri decât cele agreate de Asirom“. Mai mulți brokeri de asigurări din Constanța au confirmat, pentru „Telegraf“, problemele semnalate de ASSAI. De cealaltă parte, Asirom arată că în primele 11 luni din 2016 a primit 2.215 reclamații (față de 1.364 în tot anul precedent), pentru 1.798 dintre ele fiind achitate daunele.

Taguri articol


12