La doar câteva zile după ce reprezentanții CFR Călători s-au lăudat că au introdus un tren care va lega România de Grecia a avut loc un incident care nu le face deloc cinste celor de la CFR. Un tren care circula pe ruta Constanța - București, plin cu sute de pasageri - cei mai mulți turiști care se întorceau acasă după minivacanţa de Rusalii, a rămas blocat luni după amiază, 20 iunie, în zona localităţii Cernavodă. De vină a fost o defecțiune la locomotivă, iar oficialii de la CFR nu exclud ca stricăciunea să se fi produs din cauza temperaturilor ridicate din această perioadă. În aceeași zi, nu din pricina căldurii, ci pentru că o furtună puternică a dărâmat copaci pe calea ferată în zona localității Petroșani, mai mulți pasageri aflați în drum spre mare au avut de suferit. Spre disperarea lor, trenul în care se aflau a avut o întârziere de peste 8 ore, astfel că întreaga călătorie a durat peste 24 de ore!
La doar câteva zile după ce reprezentanții CFR Călători s-au lăudat că au introdus un tren care va lega România de Grecia a avut loc un incident care nu le face deloc cinste celor de la Căile Ferate Române. Un tren care circula pe ruta Constanța - București, plin cu sute de pasageri - cei mai mulți turiști care se întorceau acasă după minivacanţa de Rusalii, a rămas blocat luni după amiază, 20 iunie, în zona localităţii Cernavodă. De vină a fost o defecțiune la locomotivă, iar călătoria care trebuia să dureze numai două ore s-a transformat într-un drum lung, de peste 4 ceasuri. Potrivit aplicației CFR care îți permite să vizualizezi în timp real unde se află un anumit tren pe parcursul său, luni, 20 iunie, la ora 17.20, garnitura urma să intre în Gara de Nord din București la ora 17.30. ”În jurul orei 13.35, la intrare în stația Cernavodă Pod s-a produs o degajare de fum la locomotiva trenului IR 1582 Constanța - București. Locomotiva a fost decuplată de la cele 7 vagoane ale trenului şi s-a intervenit promt, degajarea de fum fiind localizată şi întreruptă”, spun reprezentanții companiei feroviare. Potrivit lor, cei aproximativ 326 de pasageri şi personalul de tren (mecanic şi conductori) nu au fost în pericol. ”A venit o locomotivă de ajutor și s-au făcut manevrele necesare de scoatere a acelei locomotive și de atașare a uneia noi. Trenul a fost tractat către stația Fetești. Acolo, oamenii au primit apă, urmând ca la destinație să ajungă cu 80 - 100 de minute întârziere. Circulația trenurilor care circulă pe aceeași rută nu este afectată”, a spus purtătorul de cuvânt al CFR Călători, Alina Predescu. Oficialii de la CFR nu exclud ca stricăciunea să se fi produs din cauza temperaturilor ridicate din această perioadă și le-au transmis călătorilor care vor să renunţe la călătorie că vor primi, la cerere, contravaloarea pentru parcursul neefectuat, conform Regulamentului de transport pe calea ferată în vigoare. ”Nu excludem să fie căldura de vină. Ea este unul din factorii care dau adeseori probleme locomotivelor”, a precizat Predescu, pentru ”Telegraf”. De fapt, reprezentanții CFR Infrastructură au anunțat zilele trecute că pe anumite secții de cale ferată viteza de circulaţie a trenurilor s-a limitat la 70 km/h pentru trenurile de călători și la 50 km/h pentru trenurile de marfă, din cauza temperaturilor ridicate care se înregistrează în aer şi implicit la nivelul șinei, unde acestea pot depăşi pragul de 50-55 de grade Celsius.
24 DE ORE ÎN TREN
În aceeași zi, nu din pricina căldurii, ci pentru că o furtună puternică a dărâmat copaci pe calea ferată în zona localității Petroșani, mai mulți pasageri aflați în drum spre mare au avut de suferit. ”Din cauza condițiilor și fenomenelor meteo înregistrate în cursul nopții, trenul IR 1822 Arad - Mangalia circulă cu o întârziere de aproximativ 500 minute”, au spus reprezentanții CFR. Trenul în cauză a parcurs o distanță de 873 de kilometri în peste 24 de ore, potrivit aceleiași aplicații online a CFR. Nu este prima aventură a trenului IR 1822. Iarna trecută, zeci de oameni care au avut ghinionul de a pleca cu același tren au stat în câmp, în plin ger, 3 ore. Fără căldură și cu două locomotive stricate pe drum, oamenii au tremurat nu doar de frig, ci și de nervi. Prima locomotivă a IR 1822 a avut defecțiuni, între Deva și Târgu-Jiu, în zona Lainici. Oamenii au așteptat 4 ore până a venit o nouă locomotivă, care, la rândul ei, s-a stricat pe drum. Totodată, vara trecută, sute de oameni care voiau să ajungă la Mangalia au ajuns la destinație cu o întârziere de 9 ore. În tot acest timp, oamenii au relatat că toaletele trenului s-au înfundat, vagonul restaurant a crescut brusc prețurile și, rămași fără provizii, au trebuit să plătească 50 de lei pentru o sticlă cu apă. Experiența anilor trecuți arată că, la prima văpaie a soarelui, dar și la primul îngheț, ghinioanele nu întârzie să apară pe calea ferată. Trenurile au avut întârzieri de ore întregi, spre disperarea călătorilor care doreau să ajungă cât mai repede la destinație.
Citește și:
Trenul ghinionist Arad - Constanța a ținut din nou călătorii în ger