Inteligenţă, emoţii şi fericire - trei atuuri în formarea copiilor

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Parteneriat comun româno-grec Demers pentru creşterea interesului pentru şcoală

Inteligenţă, emoţii şi fericire - trei atuuri în formarea copiilor

Social 24 Septembrie 2013 / 00:00 528 accesări

Chiar dacă oamenii se deosebesc între ei prin naţionalitate şi religie, problemele contemporane par să fie aceleaşi pentru oricare dintre noi. De pildă, generaţiile de tineri din ziua de azi nu mai sunt atât de preocupate de învăţătură cum erau părinţii şi bunicii noştri. Nu sunt atraşi să mai citească şi aleg calea cea mai uşoară pentru a obţine răspunsuri chiar şi pentru un examen: internetul! E adevărat că şi internetul are rolul lui, însă specialiştii spun că nu reprezintă o metodă de învăţare. Cu aceleaşi probleme se confruntă şi Grecia. Şi acolo, generaţiile de tineri nu mai pun accent pe carte. Din contră, tinerii au cu totul alte preocupări. Motivul pentru care s-a ajuns aici îl reprezintă modelele negative din societate. Tocmai problemele comune dintre cele două ţări au determinat grecii să coopteze parteneri români într-un proiect „Comenius” derulat între două unităţi şcolare, una din Cumpăna (România) şi una din Pireu (Grecia), precum şi cu implicarea organizaţiei World Vision. Un alt motiv de colaborare îl reprezintă şi similitudinile dintre sistemul de învăţământ din Grecia şi cel din România. Inspectorii şcolari spun că sistemul de educaţie al elenilor este asemănător cu al nostru, doar că grecii nu practică evaluarea profesorilor şi a directorilor de unităţi şcolare.

PROBLEME COMUNE Problemele comune ale celor două ţări au fost prezentate pe larg, ieri, în cadrul unei conferinţe de presă organizate la Cumpăna de Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Constanţa, la care a participat şi o delegaţie din Grecia. Inspectorul general şcolar din cadrul ISJ, prof. Răducu Popescu, a declarat că scopul proiectului a fost de a păstra, în rândul elevilor, interesul pentru şcoală şi a-i împiedica să abandoneze cursurile. „Prin acest proiect se pune accent pe inteligenţă, emoţii şi fericire. Sunt trei dimensiuni pe care le analizăm şi prin care dorim să intervenim pentru ca elevii noştri să devină buni specialişti”, a declarat inspectorul general şcolar. În total, peste 200 de elevi şi 20 de cadre didactice de la Liceul Tehnologic „Nicolae Dumitrescu” din Cumpăna au beneficiat de cursuri în cadrul proiectului. Unul dintre profesorii coordonatori ai proiectului, Valentina Luncanu, a declarat că rezultatele s-au văzut şi câţiva elevi care erau pe punctul de a renunţa la şcoală s-au răzgândit după ce au discutat cu profesorii.



12