Dacă reţeaua Internet ar fi o ţară, ar fi pe cale să devină a cincea putere economică mondială în 2016, după SUA, China, Japonia şi India, dar în faţa Germaniei, arată un studiu al biroului de strategie Boston Consulting Group, rezultatul a trei ani de anchete desfăşurate în circa 50 de ţări. Peste patru ani vor exista trei miliarde de internauţi în lume, faţă de 1,9 miliarde în 2010 iar economia generată de Internet urmează să reprezinte 4.200 miliarde de dolari în ţările G20, faţă de 2.300 miliarde de dolari în 2010. Această dezvoltare este pusă îndeosebi pe seama a două tendinţe: accesul la Internet pe telefoanele mobile şi internetul social, în care navigarea se face în mare parte în funcţie de afinităţi şi interese. Printre statele din G20, Marea Britanie se află în frunte în privinţa contribuţiei Internetului la economia globală a ţării: în 2016 Internetul urmează să reprezinte 12,4% din PIB, mai mult decât în Coreea de Sus, aflată pe poziţia a doua cu 8%, Europa celor 27 în general cu 5,7%, SUA cu 5,4%, Canada cu 3,6% sau Franţa cu 3,4%. În China, unde populaţia de internauţi creşte exponenţial, reţeaua de Internet urmează să reprezinte 6,9% din PIB.
Studiul arată că Internetul este un atu pentru întreprinderi: ”În multe ţări, printre care China, Germania, Turcia şi Franţa, întreprinderile mici şi mijlocii, care au conexiuni active cu consumatorii pe Internet, şi-au mărit vânzările mai repede decât cele cu prezenţă scăzută sau nulă pe internet, diferenţa fiind de până 22%”. ”Încurajând firmele să fie intre pe Internet, ţările îşi pot îmbunătăţi perspectivele în ceea ce priveşte concurenţa şi creşterea”, conchide co-autorul raportului, Paul Zwillenberg,