Potrivit legii, în fiecare instituție publică trebuie să existe un consilier de etică numit de conducerea instituției respective. Rolul acestui consilier este acela de a sprijini acțiunile de prevenire a corupției, de a-i asista pe funcționari în activitățile lor și de a-i monitoriza pe angajații din instituțiile publice. Un alt rol important pe care trebuie să îl îndeplinească un consilier de etică este acela de a monitoriza respectarea Codului de conduită a funcționarilor publici și de a elabora rapoarte trimestriale către Agenția Națională a Funcționarilor Publici (ANFP) privind îndeplinirea obligațiilor. Însă, așa cum se întâmplă în administrația publică, birocrația pune mari piedici chiar și în procesul de trasmitere a unor documente simple.
INSTRUMENTE ONLINE Pentru a-i sprijini pe consilierii de etică, ANFP a creat o platformă online prin intermediul căreia aceștia pot trimite mult mai ușor rapoarte și documente tehnice. Platforma „Consilier de Etică” poate fi accesată la adresa http://www.anfp.gov.ro/raportare1200. Angajații instituțiilor publice își pot crea un cont și pot accesa serviciul ori de câte ori intenționează să transmită rapoarte. De asemenea, consilierii de etică pot comunica mult mai ușor cu reprezentanții ANFP prin intermediul adresei de e-mail raportetica@anfp.gov.ro, la care se pot semnala problemele tehnice ale platformei.
Citește și:
A fost lansat un ghid de bune practici pentru consilierii de etică