Internetul, la fel de banal ca apa caldă

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Internetul, la fel de banal ca apa caldă

Tehnologie 14 Decembrie 2015 / 17:36 1848 accesări

Pentru generația tânără din România, internetul este o utilitate, la fel cum era în trecut apa caldă pentru adulții de azi

Pentru generația tânără din România, internetul este o utilitate, la fel cum era în trecut apa caldă pentru adulții de azi

Potrivit BRAT, 90% din populația urbană este conectată la internet

Potrivit BRAT, 90% din populația urbană este conectată la internet

Internetul s-a transformat dintr-un canal media într-o utilitate - asta este concluzia unui studiu amplu realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT). Autorii lucrării estimează, totodată, că, în următorii zece ani, 90% din populația orașelor și 70% dintre locuitorii de la sate vor avea acces la internet. „Generaţia tânără învaţă de la o vârstă fragedă să utilizeze internetul. În mediul urban, peste 95% dintre tinerii cu vârste între 14 și 24 ani utilizează internetul. În mediul rural, procentul este de 82%, dar, având în vedere rata de creştere accentuată, cel mai probabil procentele se vor egaliza în câţiva ani. La 14 ani probabil nu toţi adolescenţii au voie să utilizeze gazele în gospodărie, dar 89% din ei sunt pe internet. Pentru aceşti tineri, internetul nu a apărut ca un canal media. Ei întreabă de accesul la internet la hotel sau la restaurant, aşa cum generaţia adultă întreba de apă sau de căldură cu ani în urmă“, spun cei de la BRAT. Ei țin să sublinieze că utilizarea internetului nu înseamnă doar accesarea unor site-uri de conținut; astfel, 75% dintre români intră pe net internet pentru a trimite și primi e-mailuluri, 63% merg pe site-uri de servicii, 84% caută informații, iar 20% accesează pagini ale firmelor de jocuri de noroc și pariuri sportive. De asemenea, 30% din populația urbană face cumpărături online, procentul urcând la 47 în rândul tinerilor. Totodată, 26% dintre persoanele de 25 - 34 ani realizează operațiuni bancare online lună de lună, iar 58% dintre cei sub 45 de ani caută informații despre un produs pe diverse site-uri înainte de a face o achiziție.

Taguri articol


12