Internetul sfidează criza

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Internetul sfidează criza

Monden 23 Decembrie 2009 / 00:00 695 accesări

● Vânzări directe ● Cu venituri de 25,5 milioane de lei în primul semestru al lui 2009, Internetul şi posibilităţile oferite de acesta utilizatorilor şi advertiserilor au făcut ca acest mediu să aibă o evoluţie bună pe piaţa autohtonă, chiar şi în vremuri de criză. Potrivit studiului ROADS (Romanian Online Advertising Study), realizat de IAB România şi PricewaterhouseCoopers (PwC), piaţa de publicitate online din România este în scădere cu 25% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Studiul a fost realizat prin agregarea cifrelor de vânzări directe ale celor mai importante 14 companii din domeniu, regii şi publisheri independenţi. Studiul, care acoperă primul semestru al anului, menţionează că sectoare în care a scăzut volumul investiţiilor au fost cel financiar-bancar şi cel auto, în timp ce creşteri s-au înregistrat pentru companiile din telecom, cu 75% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2008. În anul precedent, piaţa de publicitate online autohtonă a înregistrat o creştere de 70% comparativ cu anul anterior, la 72,5 milioane de lei de la 42,6 milioane de lei.

● Scăderea investiţiilor ● Reducerile de bugete şi criza economică din 2009 au determinat o maturizare a pieţei online din România, mediul fiind mai utilizat de advertiseri pentru că este mai eficient. Valoarea pieţei online, de Internet şi search autohtonă, va fi mai mare în 2009 comparativ cu 2008, în condiţiile în care componenta de search a înregistrat o creştere clară, anul acesta. Ca tendinţă, s-a remarcat o creştere a bugetelor de e-mail marketing în 2009. Piaţa online este similară cu cea de publicitate clasică din urmă cu 12-15 ani - bugete mici, companii fără experienţă şi puţini specialişti, fiind însă în creştere şi reprezentând un mediu indispensabil brandurilor. Tot în 2009, Trilulilu, platformă românească de partajare de fişiere audio şi video, şi-a lansat propria platformă de publicitate video online, în sistem de plată CPC (cost per click). Dezvoltată in-house de Trilulilu, permite crearea de reclame afişate ulterior în interiorul clipurilor video de pe Trilulilu.ro.. Publicitatea online a însemnat în 2009 şi multă promovare pe bloguri şi în social media. Astfel, nu au lipsit campaniile derulate integral prin intermediul blogurilor şi nici cele care au avut ca mediu principal de comunicare reţelele de socializare.

● Succesul reţelelor de socializare ● Multiplicarea campaniilor derulate în social media a fost cu siguranţă determinată de creşterea înregistrată, în România, de reţelele de socializare. Numai în ceea ce priveşte Facebook, reţeaua a suscitat interesul utilizatorilor români, care şi-au făcut circa 450.000 de conturi pe această platformă. Acest interes al publicului pentru Facebook i-a adus pe platformă şi pe advertiseri. Nici Hi5 nu e ignorat de advertiseri, în condiţiile în care numărul celor care se promovează pe această platformă a crescut cu 33%. Un exemplu de campanie derulată în social media a fost cea pentru Germanos, realizată de New Media şi Standout, care a inclus un widget social personalizabil în funcţie de preferinţele utilizatorilor. Blogurile care au fost utilizate în campanie pentru maximizarea expunerii au fost zoso.ro, arhiblog.ro, visurat.ro, piticu.ro, fulgerica.com şi criserb.com. IAB România va lansa un cod de conduită pentru piaţa românească de Internet şi o marcă de încredere efectivă care va certifica respectarea acestuia, în cadrul unui proiect de autoreglementare a industriei româneşti de Internet. Pe piaţa online, efectele crizei au fost ilustrate cel mai bine de intrarea în insolvenţă a regiei de publicitate Boom Advertising, ca urmare a unei decizii a Tribunalului Municipiului Bucureşti.

Taguri articol


12