Interzis tirurilor!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Constanţa

Interzis tirurilor!

Eveniment 01 Octombrie 2011 / 00:00 2612 accesări

TRASEU MODIFICAT Şoferii tirurilor care au ca destinaţie finală Portul Constanţa trebuie să ştie că, începând de sâmbătă, 1 octombrie 2011, ora 7.00, nu mai pot intra în municipiul Constanţa, fiind obligaţi să folosească alte rute pentru a ajunge în port. Decizia administraţiei publice locale vine în urma faptului că atât Podul IPMC cât şi Podul Cumpenei (Podul de la Butelii) au fost serios avariate din cauza traficului greu foarte intens. Primăria Municipiului Constanţa a încercat de mai multe ori să-i convingă pe reprezentanţii Ministerului Transporturilor că Podul IPMC, deşi aflat în patrimoniul autorităţii locale, trebuie reparat cu bani de la bugetul naţional, având în vedere că 90% din traficul greu de pe acest pod este dat de tirurile care merg spre Portul Constanţa. „În luna martie am avut o întâlnire cu ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, i-am explicat situaţia în care se află infrastructura municipiului Constanţa, care face legătura între drumurile naţionale şi portul Constanţa, solicitându-i, totodată, să găsească o soluţie pentru reabilitarea Pasajului Filimon Sârbu (Podul IPMC). Ţinând cont de acest lucru, am zis să aşteptăm Guvernul să vină să investească şi să-l repare pentru că este singura cale rutieră de legătură către port”, a declarat viceprimarul Decebal Făgădău.

REFUZ MINISTERIAL Ministerul Transporturilor a decis însă că investiţia în reabilitarea podului IPMC nu este de competenţa sa, precizând, printr-o notă semnată de secretarul general al Ministerului Transporturilor, Gheorghe Dobre, că „acest pasaj nu este un proiect prioritar interesului naţional”, chiar dacă pe acolo au trecut mii de tiruri care au contribuit la economia naţională. Şi cum acelaşi Minister al Transporturilor a precizat în aceeaşi notă că se deschide varianta ocolitoare a municipiului Constanţa, Primăria a decis să direcţioneze traficul greu spre varianta ocolitoare la care ministerul face referire. “Tot ce are ca destinaţie portul Constanţa va fi dirijat pe două rute. Cei care vin dinspre Hârşova şi Ovidiu intră pe bulevardul Aurel Vlaicu, fac dreapta pe bulevardul IC Brătianu spre Murfatlar, unde intră pe varianta ocolitoare, iar apoi în port intră pe la poarta 9. În privinţa celor care vin de la Cernavodă, aceştia pot intra direct, la Murfatlar, pe varianta ocolitoare”, a spus Făgădău. Decizia a fost luată după ce municipalitatea a avut mai multe discuţii cu reprezentanţii Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa, Companiei de Drumuri şi Autostrăzi - Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri, ai Poliţiei Rutiere şi Poliţiei de Frontieră. Singurele maşini de tonaj mare care intră în Constanţa sunt cele care servesc interesului local.



12