Celebrităţile, personalităţile sau medicii nu pot apărea în publicitatea pentru alimente adresată minorilor, respectiv în reclamele difuzate într-un program cu o audienţă formată din minim 50% copii sub 12 ani, potrivit unei modificări a Codului audiovizualului, votată ieri de membrii Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA). Publicitatea la alimente adresată minorilor este definită în conformitate cu Codul de autoreglementare al Consiliului Român pentru Publicitate, depozitar al Codului etic pentru publicitate adresată copiilor referitoare la produse alimentare. În mod concret, “publicitatea adresată copiilor înseamnă publicitatea difuzată în cadrul unui program cu o audienţă formată din minim 50% copii în vârstă sub 12 ani”. Decizia a fost luată de CNA în urma consultării cu reprezentanţii Consiliului Român pentru Publicitate (RAC). De asemenea, CNA a primit o adresă de la Romalimenta - Federaţia Patronală Română din Industria Alimentară, potrivit căreia stabilirea vârstei de 12 ani pentru definirea publicităţii adresate copiilor s-a făcut pornind de la consensul academic cu privire la etapele de dezvoltare ale copilului. De asemenea, CNA a decis că “publicitatea (difuzată pe posturile de televiziune şi radio, n.r.) la produsele alimentare trebuie să nu încurajeze consumul excesiv de alimente” şi “să nu sugereze renunţarea la consumul de fructe, legume sau de alimente naturale”. “În privinţa publicităţii la alimente, dăm o atenţie specială menţiunilor nutriţionale şi de sănătate în sensul admiterii numai a acelor menţiuni acceptate de normele europene”, a declarat preşedintele CNA, după votul Consiliului, Răsvan Popescu. Astfel, în cazul în care publicitatea pentru sucuri şi băuturi răcoritoare, difuzată pe TV şi radio, este ilustrată cu fructe şi/sau legume, trebuie să se precizeze în procente cantitatea de fructe şi/sau legume conţinută de produs. De asemenea, dacă la fabricarea produselor alimentare au fost folosite numai arome de fructe şi legume, CNA interzice ilustrarea proprietăţilor produsului cu imagini de fructe, în reclamele difuzate pe posturile de televiziune. Şi exemplele pot continua.