A călători cu trenul vara, între Bucureşti şi Constanţa, înseamnă înainte de toate să te aventurezi pe un teren minat. Dacă scapi cu bine de iadul din compartimente şi nu ai trecut prin experienţa trenului care nu-şi mai poate continua drumul din cauza liniilor furate peste noapte de hoţii de fier vechi, cu siguranţă căldura de afară riscă să transforme şinele în adevărate capcane. Reprezentanţii CFR atrag atenţia că în perioadele cu temperaturi ridicate pot să apară cele mai mari pericole, din cauza riscului ridicat de producere a unor tragedii feroviare, majoritatea trenurilor trebuie să circule cu restricţii de viteză. Dacă se are în vedere că un drum cu trenul, din Capitală pînă pe litoral, durează, în mod obişnuit, aproape cinci ore, călătorii care merg spre Constanţa trebuie să se înarmeze cu răbdare de fier dacă vor să mai ajungă la destinaţie. Explicaţia autorităţilor feroviare este cît se poate de simplă: în această perioadă temperatura în şine poate să ajungă chiar şi la 60 de grade Celsius, iar revizorii trebuie să introducă limitatoare de viteză. Specialiştii susţin că în acest mod, trenurile nu mai pot trece cu viteze foarte mari pe liniile încinse, situaţie care ar fi putut conduce la dilatarea şinelor. "Am impus restricţii de viteză pe opt porţiuni de cale ferată între Constanţa şi Bucureşti, cea mai lungă zonă fiind între Feteşti şi Valu lui Traian. Dacă trenurile de călători circulă cu viteze cuprinse între 60 şi 80 de km/oră, la cele de marfă, restricţiile sînt şi mai mari, acestea circulînd cu 50 de km/oră. Restricţiile de viteză sînt valabile şi pe relaţia Constanţa - Mangalia", a declarat directorul Diviziei Călători din cadrul Regionalei CFR Constanţa, Gabriel Ţăranu. Ceferiştii mai spun că în timpul sezonului estival, mai sînt impuse restricţii de viteză şi pentru a permite desfăşurarea lucrărilor la infrastructură pe tronsonul Bucureşti – Constanţa.