Întîrzieri de două săptămîni la plata salariilor la CFR

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Întîrzieri de două săptămîni la plata salariilor la CFR

Social 17 Septembrie 2009 / 00:00 646 accesări

Angajaţilor CFR Marfă, Călători şi Infrastructură nu li se vor achita lichidările aferente lunii august decît peste două săptămîni, au declarat, ieri, surse din Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI). „În 15 septembrie (marţi - n.r.) ar fi trebuit achitate salariile aferente lichidării luni august, iar administraţiile companiilor au anunţat că din cauza lipsei lichidităţilor nu se vor respecta termenele”, au declarat surse din minister. Liderii sindicali din sectorul feroviar, au declarat, ieri, că mulţi salariaţi ai CFR au început să ceară adeverinţe cu care să se ducă la bancă pentru a-şi motiva întîrzierile la plata ratelor din cauza neplăţii salariilor la timp. Surse din cadrul Ministerului Transporturilor au declarat, marţi, că ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, i-a ameninţat pe directorii CFR şi pe subsecretarul de stat Constantin Axinia că îi va demite, nemulţumit că negocierile cu sindicatele pentru rezolvarea problemei disponibilizărilor au fost întrerupte. Potrivit surselor, tergiversarea rezolvării lucrurilor va duce la o situaţie grea şi nu vor mai fi bani pentru salarii. Berceanu le-a spus celor trei directori de la CFR şi subsecretarului de stat Axinia că trebuia să continue negocierea cu sindicatele, pentru a putea ajunge la o negociere corectă şi concretă. De asemenea, potrivit surselor, Berceanu s-a declarat nemulţumit că directorii se complac într-un joc de temporizare, care este în interesul sindicatelor. Liderii sindicatelor feroviare s-au întîlnit în 27 august cu conducerile companiilor CFR Călători, CFR Infrastructură şi CFR Marfă. Preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă din România, Iulică Măntescu, a declarat, la acel moment, după discuţiile cu MTI, că propunerile de disponibilizări la cele trei companii CFR vizează un număr de peste 10.700 de persoane, urmînd să aibă loc întîlniri separate cu fiecare societate pentru negocieri. Pentru CFR Călători se va propune o diminuare a personalului cu 1.400 de oameni, la CFR Infrastructură, 800-1.000 de oameni, iar la CFR Marfă se doreşte disponibilizarea a 50% din angajaţi, adică 8.500 de oameni. Preşedintele Federaţiei Mişcare-Comercial, Gheorghe Popa, a declarat, în 27 august, că CFR Infrastructură a propus sindicatelor desfiinţarea a patru Regionale - Constanţa, Galaţi, Timişoara şi Braşov, şi unor subunităţi ale companiei, prin care se vor elimina 1.000 de locuri de muncă. Iulian Măntescu a spus, după întîlnirea cu conducerea CFR Marfă, că sindicatele feroviare nu vor accepta disponibilizările dacă nu se vor acorda minimum 24 de salarii compensatorii, adăugînd că disponibilizarile ar putea avea loc după 1 ianuarie 2010. Pe de altă parte, subsecretarul de stat din MTI, Constantin Axinia, a menţionat că cele trei companii CFR nu au posibilitatea să ofere plăţi compensatorii în cazul restructurărilor de personal. Sindicatele feroviare au propus în 1 septembrie conducerilor celor trei companii CFR un set de 18 măsuri pentru redresarea căii ferate şi eventuala eliminare a disponibilizărilor, la care nu au primit răspuns. Preşedintele Federaţiei Mişcare-Comercial, Gheorghe Popa, a declarat că sindicatele nu vor ceda sub nicio formă şi vor încerca în continuare să pledeze pentru disponibilizări numai cu protecţie socială, şi anume să le acorde cele 24 de salarii compensatorii solicitate.



12