AȘA DA! Potențialul și gradul de inovare ale generației tinere trebuie stimulate prin dezvoltarea, inclusiv cu fonduri europene, a conceptului de „întreprindere simulată“, a declarat președintele Patronatului Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR), Florin Jianu. „Conceptul a fost adus aici în urmă cu zece ani, din Austria. Acum, unii tineri câștigă cu firmele lor de exercițiu din licee premii internaționale, la Veneția și la New York. E un semn că acest concept trebuie să se regăsească în programa școlară. Am mai propus de ceva vreme să facem licee de antreprenoriat“, a spus vineri Jianu, la ediția a treia a Târgului Național de Întreprinderi Simulate, care se desfășoară între 6 și 7 noiembrie, în Capitală. La eveniment participă 27 de întreprinderi de gen, reprezentând 300 de studenți și opt universități din București, Constanța, Galați, Craiova, Sibiu, Iași, Târgoviște și Târgu Jiu. Ce înseamnă firmă simulată? Ei bine, nu-i nimic complicat. „Este o formă eficientă de a vedea care este sunt rolul și locul unui tânăr într-o companie. Tinerii simulează, practic, toate activitățile dintr-o companie reală. Unul e director general, altul se ocupă de resurse umane, altul de marketing. În total, avem 1.000 de astfel de societăți în întreaga țară“, a mai spus Jianu.
CUM SE FACE Până când întreprinderea simulată devine materie obligatorie, PTIR va încerca să o promoveze. „Eu cer în continuare ca aceste concepte să fie în toate universitățile și în toate liceele din România, pentru ca fiecare tânăr să poată beneficia de acest tip de educație antreprenorială. În cadrul târgului din acest weekend, studenții experimentează ce înseamnă construirea unui produs, ce înseamnă marketing. Firmele participante sunt din diverse domenii - turism, hotelărie, confecții de haine, articole pentru copii și bebeluși“, a spus Jianu.