Întreţinerea căilor ferate, finanţată şi de la buget

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Nu doar venituri proprii

Întreţinerea căilor ferate, finanţată şi de la buget

Social 12 Ianuarie 2010 / 00:00 331 accesări

Întreţinerea infrastructurii feroviare, aflată în administrarea CFR SA, va fi finanţată şi de la bugetul de stat, nu doar din veniturile proprii ale companiei, atrase prin colectarea taxei de utilizarea a infrastructurii (TUI). \"Pentru asigurarea unei concurenţe viabile între sistemul de transport feroviar şi cel rutier, este necesar a menţine la acelaşi nivel tarifele de utilizare a infrastructurii percepute de la operatorii de transport feroviar, iar diferenţa faţă de cel real să fie susţinută de la bugetul de stat ca subvenţie socială feroviară\", se arată în nota de fundamentare a unui proiect de lege elaborat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI). Astfel, dacă Parlamentul va adopta legea, CFR SA va primi de la bugetul de stat diferenţa dintre veniturile încasate din aplicarea TUI şi costurile de administrare, întreţinere şi reparaţie a infrastructurii. Prin urmare, CFR SA ar urma să primească în acest an 1,06 miliarde de lei, în 2011 încă 1,13 miliarde de lei, în 2012 circa 1,21 miliarde de lei, în 2013 aproximativ 1,3 miliarde de lei), iar în 2014 1,39 miliarde de lei. În caz contrar, CFR SA va introduce noi restricţii de viteză şi vor apărea noi puncte periculoase, ceea ce va conduce la creşterea timpilor de mers şi întârzieri. \"Un alt argument foarte important în susţinerea acestei modificări este acela că, în urma punerii în funcţiune a tronsoanelor de cale ferată modernizate de pe Coridorul IV paneuropean, viteza de circulaţie a crescut de la 120 km/h la 160 km/h, iar parametrii tehnici impun o verificare şi întreţinere mult mai exigentă\", se precizează în proiectul de act normativ. În documentul citat se arată că sumele necesare întreţinerii tronsoanelor deja modernizate şi a celor care urmează a fi reabilitate sunt \"foarte mari\", iar CFR SA trebuie să facă dovada ca dispune de sumele necesare mentenanţei timp de cinci ani de la data punerii în funcţiune a secţiunilor de cale ferată.



12