Companiile din sectorul transporturilor vor fi nevoite să recurgă la disponibilizări şi reduceri de salarii dacă vor creşte taxele, afirmă reprezentanţii acestora, care spun că un alt efect va fi extinderea evaziunii fiscale. \"Majorarea TVA înseamnă un cost suplimentar în produsul final, iar creşterea cotei unice va acţiona asupra dividendelor, dar cum nu le-am acordat nici anul trecut, efectul va fi scăderea salariilor. De asemenea, ne gândim să renunţăm şi la bonurile de masă pentru că şi acestea vor fi impozitate\", a declarat George Buruiană, directorul general al operatorului feroviar de marfă Servtrans. El afirmă că propunerea de reducere a pensiilor a fost o măsură \"nefericită\", dar nu crede că o soluţie ar fi creşterea fiscalităţii. \"Guvernul trebuie să ia nişte măsuri clare. Reducerea pensiilor a fost o măsură nefericită, însă nici creşterea taxelor nu ne va ajuta. Mai degrabă ar trebui să dubleze TVA-ul pentru produsele de lux. Transporturile merg prost, pentru că noi transportăm ce produce economia. Dacă economia nu va suporta aceste decizii, Guvernul trebuie să răspundă\", a afirmat Buruiană. Directorul general al transportatorului de marfă Unifetrans, Constantin Pestrea, spune că aceste măsuri vor afecta în aceeaşi măsură atât companiile, cât şi populaţia şi arată \"în ce hal\" este situaţia ţării. \"Niciun stat din jurul nostru nu a ridicat cota de TVA atât de mult, şi nici nu s-a gândit să taie salariile bugetarilor sau pensiile. Vom fi cu toţii afectaţi. De exemplu, clientul nostru Lafarge Medgidia a oprit transportul de calcar până la 20 iulie. Într-o economie care nu produce nimic, nu avem ce transporta\", a afirmat Pestrea. El a adăugat că firma a disponibilizat începând de anul trecut aproximativ 120 de angajaţi dintr-un total de 750. Transportatorii rutieri sunt şi mai îngrijoraţi, şi afirmă că majorarea taxelor va însemna \"falimentul total al României\". Ei anticipează extinderea evaziunii fiscale şi a numărului de firme care vor intra în insolvenţă. \"Nu suntem de acord cu aceste măsuri pentru că vor duce la falimentul total al României. Noi lucrăm sub costuri şi creşterea taxelor va duce la un blocaj total al sectorului transporturilor. Acestea sunt antimăsuri şi spre sfârşitul anului vom asista la creşterea numărului de firme care intră în insolvenţă, la fraudă fiscală pentru că transportatorii vor prefera să nu mai lucreze în economia vizibilă pentru a evita taxele, iar investiţiile străine vor dispărea\", a declarat preşedintele Federaţiei Operatorilor de Transport din România, Augustin Hagiu. Şi secretarul general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor România Radu Dinescu, consideră că investitorii străini vor ocoli România şi afirmă că unul dintre efectele majorării TVA şi a cotei unice va fi scăderea salariilor anagajaţilor. \"Creşterea TVA-ului nu ar trebui să ne afecteze, dar pentru că nu ni se rambursează la timp vom avea probleme şi mai mari. O altă problemă este că acel TVA crescut care nu poate fi decontat de persoanele fizice va reduce consumul, deci vor fi mai puţine persoane, care se vor plimba mai puţin. Costurile crescute vor tăia din salariile angajaţilor, cu alte cuvinte ce taie statul vom tăia noi din salarii\", a spus Dinescu.