Într-un stat devenit totalitar, în care părerile „contra”, deşi bine argumentate şi susţinute nu sunt luate în considerare de actuala Putere, fiind considerate iraţionale, protestele de stradă se pare că au rămas singura modalitate prin care vocea majorităţii (a alegătorilor) se poate face auzită. În speranţa că poate, măcar acum, guvernanţii vor pleca urechea la ce au de zis, peste o sută de cadre didactice afiliate la Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI) au protestat, ieri, în faţa Ministerului Educaţiei. Acestea au purtat în piept mărţişoare pe care scria „sărăcie, umilinţă şi dispreţ” şi au scandat „Jos ministrul” şi „Vrem condiţii decente”. Dascălii, majoritatea din învăţământul vocaţional, au declarat că au ales acel mesaj pentru mărţişoare pentru că exact asta au primit, în 2011, din partea statului. Protestatarii au adus cu ei fluturaşii de salariu, potrivit cărora, în ianuarie, un profesor gradul II cu vechime între 6 şi 10 ani a primit un salariu de doar 800 de lei, iar un îngrijior a avut un venit net de 417 lei. Protestul FSLI va continua şi astăzi şi mâine, sindicaliştii ameninţând cu greva generală în cazul în care nu vor fi ascultaţi. „La protestul din Bucureşti au participat numai sindicalişti din capitală. În perioada următoare, noi vom continua protestele la nivel local, declanşate împreună cu celelalte confederaţii sindicale”, a declarat liderul Sindicatului Liber al Salariaţilor din Învăţământul Preuniversitar (SLSIP) Constanţa - afiliat la FSLI - prof. Ioana Purcărea. De asemenea, la nivelul judeţului Constanţa, sindicaliştii au demarat o acţiune de strângere de semnături în vederea declanşării grevei generale, rezultatele urmând să fie aflate pe 15 martie. „Profesorii constănţeni au început să simtă cu adevărat reducerile salariale şi rigorile noii Legi a Educaţiei. Acum au ajuns să-şi dea seama de ceea ce se întâmplă şi sunt conştienţi că dacă nu vor lua măsuri vor avea de suferit”, a precizat liderul SLSIP.
REFORMA ÎN ÎNVĂŢĂMÂNT, PRAF ÎN OCHI. Cadrele didactice sunt nemulţumite de prevederile Legii Educaţiei, care a intrat în vigoare pe 9 februarie 2011. Faptul că Legea nu va realiza o reformă viabilă a Învăţământului românesc şi că este doar praf în ochii românilor, asmuţiţi în prealabil împotriva a tot ceea ce înseamnă cadru didactic de un Guvern capabil să conducă numai dezbinând, este demonstrat chiar de măsurile prevăzute în actul normativ. Mai exact, este vorba de reducerea a 15.000 de posturi începând cu acest an, de modificarea ciclurilor de învăţământ fără a se asigura, însă, infrastructura necesară trecerii clasei pregătitoare şi clasei a IX-a la învăţământul obligatoriu. Mai mult, după terminarea celor nouă clase obligatorii, absolvenţii vor fi aruncaţi pe piaţa muncii fără nicio calificare, măsura dovedindu-se a fi inutilă. Singura modificare va consta în faptul că elevii nu vor mai abandona şcoala după terminarea clasei a VIII-a, ci după absolvirea clasei a IX-a. Printre modificările cerute de cadrele didactice şi neluate în considerare de Ministerul Educaţiei s-a numărat şi păstrarea titularizării în sistem pentru toate cadrele didactice. Potrivit sindicaliştilor, titularizarea la locul de muncă, aşa cum este prevăzută în noua Lege a Educaţiei, împiedică acoperirea tuturor disciplinelor cu personal calificat şi nu asigură continuitatea în actul de predare la nivelul clasei. De asemenea, actul normativ prevede ca profesorii cu grad I, cu 25 de ani vechime, să nu mai beneficieze de norme de predare reduse (de la 18 la 16 ore), neţinându-se cont, în acest fel, atât de uzura psihică a cadrelor didactice, cât şi de practica europeană în acest domeniu.