Grupul Rompetrol va aloca pînă în 2012 aproximativ 80 milioane de dolari pentru creşterea gradului de protecţie a mediului pe platforma Petromidia. Valoarea totală a investiţiilor realizate de Rompetrol în ultimii şase ani în tehnologie şi mediu se ridică deja la circa 600 milioane dolari. Încă de la privatizarea rafinăriei Petromidia (Rompetrol Rafinare Constanţa, RRC) în 2001, grupul a alocat aproximativ 225 milioane dolari pentru realizarea de investiţii tehnologice şi de mediu, dintre care aproape 19% (40 milioane dolari) au reprezentat investiţii directe pentru protecţia mediului. Pînă în 2010, nivelul total al investiţiilor se va majora cu alte 250 milioane dolari, obiectivele principale fiind atingerea excelenţei în domeniul rafinării petrolului şi majorarea capacităţii de rafinare la 5 milioane tone/an. Printre proiectele de mediu realizate de Rompetrol Rafinare se numără şi reabilitarea sistemului de drenaj interior pentru protejarea apei subterane şi implicit a lacului Siutghiol şi a Mării Negre, precum şi implementarea unui sistem integrat de monitorizare a indicatorilor de mediu (apă, aer, sol). De asemenea, compania Ecomaster Servicii Ecologice a finalizat cu succes, încă din 2006, proiectul de modernizare a staţiei de epurare a apelor uzate de la Rompetrol Rafinare, prin care s-a majorat eficienţa de îndepărtare a poluanţilor din apele uzate, de la o medie de cel mult 70%, înainte de modernizare, la peste 96% în prezent. Staţia colectează şi tratează fluxurile de ape industriale şi menajere impure aferente platformei Petromidia şi oraşului Năvodari. Pentru monitorizarea indicatorilor de mediu, dar şi pentru asigurarea de analize industriale, grupul a creat în 2004 compania Rompetrol Quality Control, care asigură în timp real monitorizarea surselor de poluare şi a factorilor de mediu, evaluarea impactului asupra mediului (apă, aer, sol) a activităţilor industriale şi asistenţă de specialitate în cazul evenimentelor ecologice. În noiembrie 2008, grupul va finaliza construcţia unui nou terminal marin în largul Mării Negre, valoarea investiţională a proiectului fiind estimată la peste 90 milioane euro. Deaja se află la jumătatea drumului lucrările la dana 9B - terminal cu destinaţie maritimă (serveşte la încărcarea navelor cu produse petroliere finite obţinute la Rompetrol) şi dana 9C - terminal de barje pentru care se încearcă introducerea, în premieră în ţara noastră, a instalaţiilor de încărcare benzine, cu regim special din cauza necesităţii de preluare a vaporilor. Va mai fi funcţională şi o instalaţie de încărcare motorine, astfel că Rompetrol va putea scurta cu 8 zile termenul de livrare a produselor proprii către clienţi. Livrarea se va face direct din rafinărie prin instalaţii, astfel că „cele opt zile de stoc pe roţi va fi eliminat” (produsele rafinăriei erau transportate 22 km cu trenul spre Oil Terminal, unde erau stocate înainte de export). Dana 9A, deja funcţională, are o instalaţie în premieră pentru industria românească, cea de etilenă; un terminal de produse petroliere finite completează portofoliul danei 9A. Prin lucrările de extindere a danelor se urmăreşte mărirea capacităţii de transfer a produselor procesate la Petromidia, de la 450 tone/oră la 1.000 tone/oră. Investiţia în danele 9B şi 9C se ridică la 23 milioane dolari. În următorii doi ani, ponderea investiţiilor de protecţia mediului, în cifra totală de investiţii Rompetrol, este de 10%, adică 8 milioane dolari.