Există o insuficientă planificare din punct de vedere tehnic şi financiar a programelor de investiţii; iar combinația cu schimbarea permanentă de priorităţi nu duce la rezultate foarte bune, spune oficialul Băncii Mondiale (BM) Nadia Badea - „Nu ştiu dacă i-aţi numărat, dar în ultimii cinci ani am avut zece miniştri la Ministerul Transporturilor. Această schimbare frecventă la nivelul factorilor de decizie este însoţită şi de o insuficientă, credem noi, delegare de autoritate către echipele de proiect“. Badea a subliniat că există, de asemenea, tendinţa de a lansa proiecte care nu sunt suficient pregătite şi proceduri greoaie atunci când vine vorba de aspectele financiare - „Toate acestea s-au reflectat în gradul de utilizare a fondurilor europene în exerciţiul trecut şi foarte probabil se vor reflecta şi în exerciţiul actual. România este într-o situaţie paradoxală. Conform datelor statistice din 2014 - 2015, între ţările membre ale Uniunii Europene, România se situa printre cele cu cheltuieli de investiţii cele mai ridicate şi cu un index al calităţii infrastructurii printre cele mai scăzute...“.