Iohannis: Îmi doresc să văd o analiză onestă a modului în care s-a derulat concursul de directori de şcoli

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Iohannis: Îmi doresc să văd o analiză onestă a modului în care s-a derulat concursul de directori de şcoli

Educație 24 Noiembrie 2021 / 21:11 2005 accesări
Foto: Presidency.ro

Foto: Presidency.ro

Preşedintele Klaus Iohannis a transmis, miercuri, un mesaj la Gala Premiilor pentru Directorii Anului 2021, în care evidenţiază că doreşte să vadă o analiză "onestă" a modului în care s-au derulat în acest an şcolar concursurile pentru ocuparea funcţiilor de directori în unităţile de învăţământ.

Gala este organizată de Asociaţia pentru Valori în Educaţie sub Înaltul Patronaj al preşedintelui Iohannis.

"În Proiectul 'România Educată', mi-am asumat dezideratul de a susţine un management educaţional profesionist, bazat pe responsabilitate şi autonomie, capabil să inoveze şi să decidă fără presiuni externe. În acest an şcolar, în care se organizează concursuri pentru ocuparea funcţiei de director în unităţile de învăţământ, îmi doresc să identificăm şi să multiplicăm acele modele de excelenţă în management, precum directorii premiaţi astăzi. Îmi doresc, totodată, să văd o analiză onestă a modului în care s-a derulat concursul de directori, pentru a potenţa ce s-a făcut bine şi pentru a corecta ce a mers mai puţin bine. Am remarcat implicarea activă a mediului privat în acest concurs, inclusiv prin intermediul Asociaţiei pentru Valori în Educaţie, reunind experţi în domeniul resurselor umane, dispuşi să investească timp şi cunoştinţe pentru a selecta astăzi directorii de mâine", a transmis şeful statului, în mesajul prezentat la eveniment de consilierul prezidenţial Ligia Deca.

Potrivit lui Iohannis, "menirea unui director de şcoală este aceea de a face o schimbare în viaţa elevilor, a colegilor profesori şi a comunităţii educaţionale căreia îi aparţine".

"Să conduci o unitate de învăţământ şi să predai reprezintă o provocare ce necesită un nivel ridicat de înţelegere şi de răbdare, asumare, deschidere faţă de cunoaştere şi un set temeinic de valori. Un director bun are o abordare centrată pe oameni, responsabilitate faţă de elevi şi faţă de comunitate, integritate în luarea deciziilor şi obiectivitate, are un comportament moral, punând accentul pe onestitate, echitate şi respect, se informează din surse sigure şi combate dezinformarea în comunitatea educaţională pe care o coordonează.



Ştiri recomandate

12