IT&C, cel mai de încredere domeniu din România

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Românii au ales:

IT&C, cel mai de încredere domeniu din România

Justiție 22 Ianuarie 2010 / 00:00 407 accesări

Peste două treimi dintre români consideră că cel mai stabil sector este IT-ul şi telecomunicaţiile (IT&C), în timp ce doar aproximativ o treime au încredere în piaţa imobiliară, agricultură şi bănci, potrivit unui sondaj realizat de Unlock Market Research. 55-60% dintre persoanele intervievate în 2009 au afirmat că industria alimentară şi a bunurilor de larg consum, precum şi companiile petroliere sunt sectoare stabile. Încrederea românilor a scăzut pe parcursul anului trecut în ceea ce priveşte stabilitatea turismului, a presei şi industriei media, dar s-a îmbunătăţit uşor pentru educaţie. Dacă la începutul anului, turismul era pe locul doi ca şi încredere, în a doua jumăte a anului trecut acest domeniu s-a încadrat pe un trend descendent şi doar 52% dintre respondenţi îl consideră ca fiind stabil, comparativ cu 60% în perioada aprilie-mai 2009. Referitor la presă şi industria media, 55% dintre respondenţi considerau în noiembrie 2009 că acest segment este stabil, comparativ cu un maxim de 59% înregistrat în intervalul august-septembrie. Mai puţin de jumătate dintre participanţii la sondaj caracterizează, în ordine descrescătoare, ca stabile următoarele sectoare: industria auto, publicitatea, piaţa de asigurări, construcţiile, consultanţa, băncile, agricultura şi piaţa imobiliară. Totuşi, ponderea respondenţilor care au încredere în agricultură a crescut de la 27% în aprilie-mai la 36% în noiembrie 2009, iar procentajul în cazul pieţei imobiliare a rămas constant la 33%. Încrederea în stabilitatea sectoarelor din economie a fost evaluată pe baza notelor date de participanţii la sondaj, încadrate între 1 şi 7. Firma de cercetare a considerat că respondenţii care au dat calificative de 5, 6 şi 7 au încredere în stabilitatea unui anumit sector. Proiectul \"Crisis Monitor\" este un studiu realizat de Unlock Market Research în perioada aprilie-noiembrie 2009, în patru serii succesive. În fiecare dintre sondaje au fost realizate în medie 1.750 de interviuri telefonice cu persoane adulte cu vârstă cuprinsă între 18 şi 45 de ani, rezidente în mediul urban. Obiectivul principal al studiului a fost monitorizarea schimbărilor care au survenit în comportamentul de consum al românilor, în contextul mediului socio-economic actual.

Taguri articol


12