Iulian Vizireanu a înlocuit, de mai bine de jumătate de an, dalta de sculptor şi ciocanul cu două instrumente neconvenţionale, dar care devin extrem de docile în mâna sa dibace: drujba şi flexul. De asemenea, a înlocuit marmura şi piatra, mai pretenţioase, dar mai durabile, ce-i drept, cu lemnul de plop sau de tei. În mâna sa, drujba nu devine „călăul” copacului, dimpotrivă. Prin dibăcia sa, Iulian Vizireanu prelungeşte viaţa lemnului docil care altfel s-ar transforma, cel mai probabil, în cenuşă. „Am preluat acest gen de artă, „carving”, care provine din Canada, din nevoia de a mă adapta pieţei. La un moment dat, nu mai primeam comenzi pentru marmură şi piatră, fiind scumpe”, a spus tânărul sculptor. Sculpturile sale originale şi decorative reprezintă o alternativă la piticii de grădină. Din câte ştie, Iulian este singurul adept al „carving”-ului din România.
Iulian Vizireanu a studiat pictura, sculptura şi modelajul la Liceul de Arte din Brăila. De zece ani, a îmbrăţişat profesia de sculptor folosind ca material de lucru marmura şi piatra. La un moment dat, comenzile au început să vină din ce în ce mai rar. „Am încercat să vin cu ceva nou, să mă reinventez, pentru a trăi mai departe”, a spus sculptorul, care a decis să înlocuiască dalta cu drujba. Referitor la împlinirea pe care i-o aduce „carving”-ul, Iulian a mărturisit că lemnul îi oferă împlinire artistică.
„Cu cât prelungeşti procesul de lucru, cu atât eşti nevoit să vinzi o lucrare mai scump, cu cât scurtezi timpul de lucru, cu atât preţul este mai mic”, spune sculptorul, mulţumit că tot ceea ce face el se vinde. Sculpturile se fac la comandă, o lucrare care-i poartă amprenta creativă fiind accesibilă chiar şi pentru cei care au un salariu mediu. În plus, nici măcar nu este nevoie ca „modelul” să fie prezent: o simplă fotografie este suficientă pentru a realiza un portret sau un nud.
Cea mai impresionantă sculptură realizată până în prezent este o statuie-lampadar, de aproximativ trei metri înălţime, cu un diametru de 90 cm, care a fost creată în numai două zile. O lucrare care-i poartă semnătura, în marmură, „Înger decăzut”, cum îl numeşte el, se găseşte la hotelul Palm Beach din staţiunea Mamaia. În prezent, Iulian Vizireanu îşi desfăşoară activitatea în cadrul unui atelier din zona Pieţei Brick, talentul său fiind promovat de un pensionar, Stere Fulina, care încearcă să-i dea o mână de ajutor, lăudându-i peste tot talentul.