Fostul preşedinte francez a decis să şteargă ţigareta ce apărea în fotografia de pe coperta primului său volum de memorii, ce urma să fie lansat pe piaţă în octombrie, obligîndu-i pe directorii editurii Nil să amîne lansarea cu o lună, pentru reeditarea copertei. Jacques Chirac a declarat că doreşte să îşi recitească pentru o ultimă dată manuscrisul înainte de publicare. Surse din presa franceză susţin că a fost mai degrabă o decizie a anturajului lui Chirac, care şi-a dat seama la timp că fotografia aleasă pentru a fi publicată pe coperta volumului îl prezenta pe tînărul Chirac în timp ce fuma o ţigaretă. Consilierii fostului preşedinte francez au considerat că fotografia în cauză ar fi reprezentat un clişeu nu tocmai politically correct, mai ales că fostul locatar al Palatului Elysée făcuse din lupta împotriva cancerului unul dintre stîlpii campaniei sale prezidenţiale. Jacques Chirac a fumat pînă în 1988, însă puţine persoane erau la curent cu acest obicei al său.
Şi alte ţigarete... celebre au început să fie şterse şi să dispară de pe afişele din Franţa, din cauza legii Evin, care interzice orice formă de publicitate pentru tutun şi alcool. În iulie, figura din tinereţe a lui Alain Delon făcea din nou furori în paginile revistelor franceze, celebrul actor devenind noua imagine a parfumului ”Eau sauvage” de Christian Dior. Fotografia prezenta aceeaşi figură şi alură a actorului, însă, dintre degetele sale, proverbiala ţigaretă dispăruse. Cu cîteva luni mai devreme, pipa domnului Houlot din filmul ”Unchiul meu / Mon oncle”, regizat de Jacques Tati, a avut parte de aceeaşi soartă, fiind înlocuită de o moară de vînt, de culoare galbenă. Interzisă a fost şi ţigareta de pe afişul filmului ”Coco avant Chanel”, în care rolul celebrei creatoare de modă franceză a fost interpretat de actriţa Audrey Tautou. De această dată, distribuitorul de film Warner France s-a împotrivit şi a protestat faţă de legislaţia franceză, refuzînd să şteargă ”obiectul delictului” de pe afişul filmului. După ce compania Warner France şi-a expus punctul de vedere, afişul filmului a dispărut brusc din spaţiile publicitare ale metroului francez.