Aproape toți agenții economici verificați de către comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au fost descoperiți cu abateri. Astfel, între 29 iunie și 31 august 2018, comisarii care și-au desfășurat activitatea în cadrul structurii pentru protecția consumatorilor „Comandament Litoral 2018”, au realizat 894 de acțiuni de control la operatorii economici. La 760 dintre aceștia, s-au constatat abateri, iar la 62, s-au dispus măsuri de remediere. În urma deficiențelor, a plouat cu amenzi.
Aproape toți agenții economici verificați de către comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au fost descoperiți cu abateri. Astfel, între 29 iunie și 31 august 2018, comisarii care și-au desfășurat activitatea în cadrul structurii pentru protecția consumatorilor „Comandament Litoral 2018”, au realizat 894 de acțiuni de control la operatorii economici. La 760 dintre aceștia, s-au constatat abateri, iar la 62, s-au dispus măsuri de remediere. În urma acțiunilor de control desfășurate, au fost aplicate un număr de 1.048 de sancțiuni dintre care 563 de avertismente și 485 de amenzi contravenționale în valoare de 2.866.400 lei, sumă din care s-au încasat deja 339.750 lei.
ALTE MĂSURI! Alte măsuri dispuse: au fost oprite temporar de la comercializare produse în valoare de 226.250 lei; au fost oprite definitiv de la comercializare și scoase din circuitul consumului uman, produse în valoare de 164.054 lei; a fost dispusă măsura opririi temporare a prestării serviciului, până la remedierea deficiențelor constatate, pentru un număr de 91 de operatori economici. Tipurile de activități prestate de operatorii economici controlați în această perioadă au fost: unități de alimentație publică (restaurante, terase, pizzerii, baruri etc.) - 392; unități de cazare de tip hoteluri, căsuțe, camping, vile etc. - 244; unități de comercializare produse alimentare - 156; unități de comercializare produse nealimentare - 102. ”Asigurăm toți consumatorii că avem în permanență în vedere asigurarea creșterii calității serviciului public, apararea intereselor legitime ale acestora, asigurând exercitarea funcției cu fermitate, profesionalism, imparțialitate, independență, corectitudine și transparență”, potrivit ANPC.