Rapperul american Jay Z are toate motivele să fie bucuros. Bărbaţii ar spune că primul motiv este că are o soţie ca Beyoncé. Totuşi, cel mai important motiv este că noul său album, intitulat „Magna Carta Holy Grail”, este o adevărată comoară! În prima săptămână de la lansare, albumul s-a vândut în 527.000 de copii, fiind cel de-al 12-lea material discografic al său care ajunge pe primul loc în topurile americane. „Magna Carta Holy Grail” a lăsat cu mult în urmă albumul trupei Daft Punk, „Random Access Memories”, cu 339.000 de copii vândute într-o săptămână, întrecând şi albumul „Yeezus” al amicului său Kanye West, care a înregistrat abia 327.000 de copii vândute. Potrivit Soundscan, firma care monitorizează apariţiile discografice şi procentul vânzărilor, Jay Z se luptă pentru titlul de Cel mai bine vândut album al anului doar cu Justin Timberlake, al cărui „The 20/20 Experience” a ajuns la 968.000 de exemplare vândute. E drept că Justin Timberlake şi-a lansat albumul de mai multe săptămâni, după o pauză importantă în cariera muzicală.
„Magna Carta Holy Grail” este însă bine cotat şi online. Cu 14 milioane de accesări pe Spotify, a depăşit, în numai câteva zile, recordurile înregistrate de trupele Daft Punk, cu 9,5 milioane de accesări pentru albumul „Random Access Memories”, şi Mumford & Sons, cu opt milioane de accesări pentru albumul „Babel”. „Magna Carta Holy Grail” a bătut şi recordul Spotify referitor la accesările realizate într-o singură zi.
Pentru noul album, Jay Z a renunţat la liniuţa din numele său. Adepţii săi pe Twitter erau obişnuiţi ca rapperul să-şi scrie numele fără liniuţă încă din 2010, dar casa sa de discuri a făcut această schimbare abia acum. De zilele trecute, şi platformele iTunes şi YouTube se folosesc de noua formă de scriere. Nu este o schimbare prea mare, aşa că Jay Z, pe numele său real Shawn Carter, poate sta liniştit că admiratorii săi vor şti în continuare să-l identifice. În curând el va începe un turneu de promovare, susţinând concerte la Manchester, Birmingham şi Londra.