Organizatorii Jocurilor Olimpice de vară de la Tokyo, din anul 2020, au dezvăluit noul logo al competiției, la aproape opt luni de la retragerea designului inițial, ca urmare a unui scandal de plagiat. Noul logo, ales dintre cele patru finaliste prezentate la începutul acestei luni, reprezintă un inel tradițional japonez compus din figuri rectangulare, de culoare indigo. Logo-ul Jocurilor Paralimpice din capitala niponă este similar, însă cu un inel mai gros și neînchis. Logo-ul este compus din trei varietăți de forme rectangulare, iar designul reprezintă diferite țări, culturi și moduri de gândire. Acesta încorporează mesajul de „unitate în diversitate” și exprimă, totodată, faptul că Jocurile Olimpice și Paralimpice caută să promoveze diversitatea ca o platformă de conectare a lumii. Șeful comitetului de selecție a emblemei, Ryohei Miyata, și un jucător legendar al baseball-ului japonez, Sadaharu Oh, au prezentat împreună noul logo, în cadrul unei ceremonii care a avut loc luni.
Reamintim că, la începutul lunii septembrie a anului trecut, organizatorii JO 2020 au fost obligați să renunțe la logo-ul realizat de graficianul Kenjiro Sano, pentru că semăna foarte mult cu cel creat de Olivier Debie pentru teatrul din Liege (Belgia). Oficialii japonezi au asigurat că nu au luat această decizie în urma procesului intentat de Olivier Debie, ci pentru că scandalul a dus la pierderea încrederii publicului în designerul nipon, care a negat însă că ar fi plagiat emblema.