Consiliul Judeţean Constanţa (CJC) a finalizat proiectul european „Judeţul Constanţa - o descoperire mereu actuală”, prin care s-a urmărit promovarea turistică a judeţului Constanţa, mărindu-se vizibilitatea acestuia la târgurile şi expoziţiile de turism din ţară cât şi sporirea popularităţii unor produse turistice specifice în rândul turiştilor. „Trebuie să felicit CJC pentru acest proiect. După cum bine se ştie, de la nivelul Ministerului Turismului nu au mai fost alocaţi bani pentru promovarea produselor turistice. Brandul de ţară, pentru care s-au alocat sume importante, nu spune nimic despre litoral. De aceea, acest proiect este cu atât mai important. România a fost reintrodusă în cataloagele agenţiilor din Germania, prin litoralul românesc. Anul viitor vom avea pe litoral turişti din Germania, aduşi prin cei cinci mari tour-operatori din Germania. Prin acest proiect sperăm să le putem oferi turiştilor în sezonul estival 2012 o mulţime de variante de petrecere a timpului liber. Le vom oferi posibilitatea să cunoască istoria judeţului Constanţa”, a declarat reprezentantul Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Litoral - Delta Dunării, Corina Martin. Obiectivele specifice ale poiectului au constat în promovarea produselor turistice ale judeţului Constanţa prin realizarea unui website de turism al judeţului Constanţa, tipărirea şi distribuirea unui album de prezentare a judeţului Constanţa, în 2.000 exemplare, în limbile română, engleză, franceză şi germană, tipărirea a 160.000 exemplare de broşuri pe diferite teme (situri arheologice, lăcaşuri de cult, muzee), în limbile română, engleză, franceză şi rusă, precum şi a altor materiale promoţionale menite să facă cunoscute atracţiile judeţului Constanţa. Beneficiarii direcţi ai proiectului sunt cei peste 1.000.000 turişti şi toţi cei interesaţi de informaţiile puse la dispoziţie prin intermediul materialelor promoţionale, dar şi a informaţiilor ce se vor regăsi pe site. Beneficiarii indirecţi ai proiectului sunt Consiliul Judeţean Constanţa, primăriile din judeţ, agenţiile de turism. „La nivelul judeţului sunt şi alte autorităţi locale care au făcut proiecte în domeniul turismului. Am observat că sunt promovate aceleaşi obiective, dar sub o altă formă. Cred că este nevoie de o centralizare a acestor proiecte, pentru o promovare unitară a obiectivelor turistice. Asociaţia Litoral va încerca să facă acest lucru”, a mai spus Corina Martin.