Judeţul Constanţa, scos de pe harta turistică de Elena Udrea

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Răzbunare politică

Judeţul Constanţa, scos de pe harta turistică de Elena Udrea

Eveniment 09 Aprilie 2013 / 00:00 855 accesări

Începând cu anul 2008, când la guvernare au ajuns cei de la PDL, judeţul Constanţa şi litoralul românesc au fost şterse din lista de priorităţi investiţionale, inclusiv în ceea ce priveşte promovarea din punct de vedere turistic. Chiar dacă aproximativ jumătate din locurile de cazare din România se află în staţiunile litoralului românesc, fostul ministru Elena Udrea a dorit să aplice o corecţie politică judeţului nostru. Astfel, în brandul turistic naţional, turismul litoral nu există! Chiar dacă brandul de ţară şi celebra frunză s-au făcut cu bani europeni, pentru Udrea, în judeţul Constanţa nu au existat obiective turistice. Cele şase produse turistice cheie stabilite de câştigătorul licitaţiei organizate de Ministerul Turismului au fost: circuitele culturale, turismul în natură, turismul rural, turismul de tip city brake, turismul activ şi de aventură şi turismul balnear şi welness. Aici s-au dus doar o parte din fondurile europene. O altă licitaţie organizată de Ministerul Turismului a fost câştigată de croaţii de la „Horwath i Horwath Consulting” care au elaborat Planul de Marketing Strategic şi Operaţional al Turismului în România 2011-2015, plan care a fost pus în aplicare de o altă firmă, EMC South Central Europe SRL, câştigătoare a unei alte licitaţii a ministerului.

Prin acest plan conceput de croaţi se stabilea modalitatea de acţiune pentru promovarea brandului de ţară. După cum era de aşteptat, nici în acest plan nu apare litoralul românesc. Interesant este însă faptul că, la o simplă privire, oricine poate observa că în judeţul Constanţa se regăsesc toate cele şase produse turistice cheie stabilite prin brandul de ţară. Dar cum la Constanţa administraţia publică nu era în acelaşi ton politic cu partidul aflat la guvernare, judeţul nostru nu a fost inclus în ceea ce s-a numit brand de ţară. „Şefa Autorităţii Naţionale pentru Turism, Mirela Matichescu, mi-a spus că nu poate să cheltuiască pentru litoral banii europeni destinaţi promovării. Există o firmă privată angajată care decide unde sunt cheltuite acele milioane de euro pentru promovare. Iar această firmă privată decide, pentru că aşa este contractul, care nu poate fi reziliat, pentru că ministerul nu are voie să îşi angajeze avocaţi. Asta este ţara”, a declarat primarul Radu Mazăre. Mirela Matichescu a declarat, la rândul ei: „Sunt de părere că nu se mai poate schimba nimic din ceea ce s-a făcut până acum. Noi trebuie să privim în viitor şi să găsim soluţii. Una dintre acestea ar fi realizarea unui studiu de impact, care să fie luat în considerare şi care să ne arate unde trebuie să mai lucrăm la promovare şi cum trebuie să facem acest lucru”, a spus Matichescu.



12