Aeroportul Internațional din Tuzla sărbătorește, la sfârșitul lui martie, 50 de ani de funcționare. În 27 martie 1967, se efectua prima misiune de zbor, de către piloții AVIASAN, exact în locul în care, mai târziu, avea să se înființeze primul aeroport privat din România. Înfiinţat în 1958, la Constanţa, AVIASAN şi-a câştigat statutul de vârf de lance al aviaţiei sanitare româneşti abia în 1967, de când a început să funcționeze la Tuzla. Numai în primul an de funcționare la Tuzla, piloții au zburat 1.600 de ore în misiuni de transport medical (bolnavi, material biologic, medici specialişti) şi în intervenţii agricole. Din februarie 1982 și până în 1997, AVIASAN Tuzla a funcționat doar în sectorul aviației utilitare, care a pierdut, încet, teren odată cu declinul activităţii agricole din perioada post-decembristă. În iunie 1999, aerodromul, aflat în ruină, este cumpărat de o companie privată, care a deschis primul aeroport privat din România. „Sunt inginer de aeronave şi, deşi în 1999 aveam o afacere prosperă în alt domeniu, nu mă simţeam împlinit profesional. Visam să zbor şi să ajut oamenii să zboare. Pentru mine nu a fost o afacere, a fost o iniţiativă ivită din pasiune şi, la început, dintr-un pic de nebunie. Şi acum, când revăd acest film, mă mir: ţin foarte clar minte că, plimbându-mă prin clădirile delabrate şi hangarul ruginit, vedeam cu totul altceva, vedeam cu sufletul că aici, într-o zi, ar putea fi ceva frumos. Tuzla a fost la început doar un vis şi a devenit o afacere pe parcurs”, a povestit directorul general Regional Air Services, Adrian Vasilache. În 2016, Tuzla a ajuns să ocupe locul al doilea, la nivel naţional, după Aeroportul Otopeni, în privinţa numărului de mişcări de aeronave, cu 22.000 de aterizări şi decolări. În cinstea celor 50 de ani de aviație la Tuzla, reprezentanții Aeroportului Tuzla organizează un eveniment aniversar sâmbătă, 1 aprilie.