Jumătate din România, afectată de criză

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Jumătate din România, afectată de criză

Eveniment 01 Decembrie 2009 / 00:00 376 accesări

Criza economică a afectat aproape 40% dintre români, cea mai mare pondere din acest procent având-o femeile, arată un studiu întocmit de compania de cercetare Mednet Marketing Research Center. Studiul arată că recesiunea şi efectele negative ale acesteia sunt din ce în ce mai prezente în vieţile românilor, 17,1% dintre aceştia afirmând că sunt afectaţi într-o foarte mare măsură, iar 19,3% în mare măsură. Un eşantion de 12,3% dintre repondenţi au afirmat că, în acest an, criza nu i-a afectat deloc. Comparativ cu începutul anului 2009, procentul celor care se declară afectaţi în foarte mare şi mare măsură de criză este în creştere, de la 28,6%, în februarie, la 36,4%, în noiembrie 2009, în timp ce procentul celor care sunt afectaţi în mică măsură sau deloc este în scădere - de la 38,7 la 26,6%. Cercetarea Mednet arată că femeile cu vârsta cuprinsă între 55 şi 65 de ani, un nivel de educaţie sub liceu şi un venit mai mic de 1.500 de lei/familie, sunt cele mai afectate de criza economică. La nivel de familie, cele mai grele momente în perioadă de criză au fost reprezentate de: pierderea locului de muncă de către cel puţin un membru (22,4%), reducerea salariului sau a câştigurilor salariale ale soţului sau ale unui alt membru (43,9%), pierderea sau diminuarea beneficiilor extra-salariale (20,7%), şi creşterea ratelor din cauza devalorizării leului (22,8%). În acelaşi timp, particianţii la studiu au menţionat şi alte efecte ale recesiunii, precum: creşterea preţurilor, lipsa comenzilor/contractelor/închiderea firmei, pensia mică în raport cu cheltuielile, îngheţarea şi întârzierea plăţii salariilor, devalorizarea leului şi apariţia conceptului de prudenţă. În ceea ce priveşte comportamentul de consum al românilor, datele Mednet relevă faptul că 71,2% dintre cei chestionaţi şi-au redus consumul sau au apelat la produse mai ieftine. La polul opus, 28,8% dintre români au declarat că nu şi-au modificat comportamentul de consum, în această categorie fiind incluşi tinerii fără copii, cu studii superioare şi care au venituri de peste 3.000 lei/familie. Studiul Mednet a fost realizat, telefonic, în Bucureşti şi oraşele cu peste 100.000 locuitori, în perioada 16-23 noiembrie 2009, pe un eşantion de 854 persoane cu vârste cuprinse în intervalul 18-65 ani.

Taguri articol


12