Justiţia indiană a respins, luni, plîngerea studioului de film american Warner Bros., producătorul seriei de succes Harry Potter, împotriva producătorilor filmului “Hari Puttar”, realizat la Bollywood. Grupul american, care deţine drepturile asupra seriei Harry Potter, susţine, de mai multe săptămîni, că titlul lungmetrajului de la Bollywood ce urmează să fie lansat luna aceasta pe marile ecrane este prea apropiat de cel al seriei americane. “Plîngerea a fost respinsă. Înalta Curte de la Delhi a decis că Warner Bros. ştia de titlul filmului încă din 2005, dar a reacţionat în justiţie în ultimul moment”, a declarat avocatul apărării, Pratibha Singh. Conform deciziei curţii, “cititorii aventurilor lui Harry Potter, scrise de romanciera britanică J.K. Rowling, sînt suficient de cultivaţi pentru a nu confunda filmul indian cu cel original”. Warner Bros. a arătat într-un comunicat că acceptă decizia justiţiei, dar continuă să considere că “titlul indian caută în mod injust să creeze confuzie în rîndul consumatorilor şi să obţină avantaje de pe urma titlului binecunoscut Harry Potter”.
Hari este un nume popular în India, în timp ce Puttar înseamnă fiu, în dialectul Punjabi. “Hari Puttar”, regizat de Rajesh Bajaj şi Lucky Kohli, îi are în distribuţie pe Zain Khan (Hari), care joacă alături de unul dintre veteranii Bollywood-ului, Jackie Shroff. Filmul prezintă povestea unui băiat în vîrstă de 10 ani, care se mută în Anglia împreună cu părinţii lui şi este implicat în lupta pentru un microcip secret. Munish Purii, de la Mirchi Movies, a declarat pentru “Hollywood Reporter”: “Am înregistrat titlul «Hari Puttar» în 2005 şi este păcat că Warner a decis să ne dea în judecată atît de aproape de lansarea noastră. Din punctul meu de vedere, nu cred că există asemănări între titlul nostru şi Harry Potter”.
Data lansării următorului film al seriei Harry Potter, “Harry Potter şi Prinţul Semipur”, a fost amînată cu opt luni, pentru iulie 2009. Potrivit Warner Bros., parte a Time Warner Inc, decizia a fost luată din motive comerciale, sezonul estival fiind o perioadă propice pentru lansarea superproducţiilor, în această perioadă înregistrîndu-se 40% din încasările anuale din box office-ul nord-american.