Nava cambodgiană "Karim 1" a făcut, ieri, primul voiaj maritim, după aprox. două luni în care a stat pe fundul acvatoriului danei 0 a Portului Constanţa. Practic, cu ajutorul a două remorchere de 1.000 CP fiecare, cargoul a parcurs o jumătate de milă marină, adică distanţa de la locul scufundării pînă în dana RoRo 2, unde a acostat. Paradoxal, dar nava "Karim 1" este legată acum la cheul danei în care era în noaptea de 19 mai cînd a fost acroşată de tancul turcesc "Zoppun" şi exact în aceeaşi poziţie. Singura diferenţă este că acum are lipsă din bordaj zeci de metri de tablă, iar magaziile de la corpul navei sînt inundate de cîteva zeci de tone de apă. Ranfluarea navei "Karim 1" este a doua operaţiune de acest din Portul Constanţa, prima a fost efectuată în 2004 cînd nava coreană "Nazek T" s-a scufundat fiind încărcată cu buşteni, cherestea şi 600 tone de sodă calcinată. "Operaţiunea de scoatere a epavei s-a efectuat numai cu ajutorul baloanelor şi paraşutelor de ranfluare, fără intervenţia vreunei macarale plutitoare de mare capacitate", a declarat administratorul firmei de scafandrii care a efectuat ranfluarea, Valentin Plohod.
Potrivit directorului Căpităniei Zonale Constanţa (CZC), Alexandru Mezei, deşi a fost pusă pe linia de plutire şi a efectuat un mini-voiaj de o oră şi jumătate de milă marină, nava nu este încă în siguranţă. "Cargoul pluteşte şi datorită baloanelor de ranfluare care încă susţin nava.