Conducerea Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorului (CRPC) Constanţa a anunţat o serie de controale la autoturismele marca KIA, nu întîmplător, ci pentru că acestea au mai multe probleme care ar putea să producă mari neplăceri în trafic. Potrivit comisarului şef al CRPC, Bogdan Dima, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului a fost avertizată prin RAPEX, un sistem de alertă în cadrul UE, cu privire la unele produse periculoase. “Comunicarea pe care am primit-o prin RAPEX face referire la autovehicule”, anunţă comisarul şef, care a spus că este vorba despre KIA Carens, KIA Carnival, KIA Sportage, produse între 20 septembrie 2006 şi 25 octombrie 2006, care prezintă mai multe riscuri. “Există risc de leziuni pentru că autovehiculele afectate au probleme la lumina de frînă. Adică ori nu se aprinde cînd este apăsată pedala de frînă, ori rămîne blocată, caz în care există pericol de accident”, explică şeful CRPC. Şi nu este singura problemă cu care se confruntă KIA: “Se poate dezactiva fotoliul electronic al stabilităţii sau nu se activează atunci cînd pedala de frînă este apăsată. În UE, soluţia luată a fost corecţia voluntară de către importatori. În România, însă, nu am auzit niciun fel de corecţie luată de către importatori, mai ales că este vorba despre un pericol care afectează direct viaţa consumatorilor”. “Cert este că, pînă acum, importatorul ar fi trebuit să fi luat măsuri şi să fi anunţat într-un fel sau altul. Populaţia nu trebuie expusă la un astfel de risc. Problema a fost depistată pentru prima oară în Grecia şi ne confruntăm cu ea la nivelul UE”, a adăugat comisarul şef al CRPC. Dima a mai declarat că există probleme şi la motocicletele marca BMW: “Este o motocicletă marca BMW produsă în intervalul august 2006 - ianuarie 2008, cu un anumit număr de omologare în Germania. Sînt riscuri de leziuni din cauza pătrunderii apei în combustibil. Ca urmare, pompa electronică poate avea eşecuri în alimentare cu combustibil şi poate duce la întreruperea motorului”, spune Dima. În Germania, măsurile luate au fost retragerea voluntară de la consumatori de către producător. “Sînt convins că şi în România s-au vîndut astfel de autovehicule şi astfel de motociclete, iar dacă nu s-au vîndut totuşi, importatorul sau producătorul ar trebui să facă un anunţ cu privire la aceste riscuri”, a mai spus şeful CRPC.