Consiliul Federației Internaționale de Sailing (World Sailing Council) a aprobat, în ședința din luna mai, noile categorii de concurs de la Jocurile Olimpice din 2024, de la Paris, aprobând astfel o moțiune a Federației Române de Yachting (FRY). Astfel, clasele de yachting Finn și 470, asupra cărora au existat discuții pentru eliminarea acestora, au fost păstrate, dar se va introduce o nouă clasă, kiteboarding-ul. De asemenea, pentru prima dată în istoria Jocurilor Olimpice pentru sportul cu vele vor participa un număr egal de bărbați și femei. Propunerea României asigură continuitatea echipamentului (ambarcațiunilor) folosit, lucru important pentru țările în care yachting-ul este în dezvoltare, așa cum este România, iar spectaculozitatea kiteboarding-ului se preconizează că va aduce un plus de interes pentru public și media.
Conform propunerii FRY, patru categorii de concurs vor fi mixte. One-Person Dinghy (ambarcațiune de o singură persoană) va folosi două tipuri de bărci, una pentru bărbați (cel mai probabil clasa Finn) și una pentru femei (tipul de barcă urmează să fie selectat). Vor participa echipe formate obligatoriu dintr-un bărbat și o femeie, iar punctajul lor va fi cumulat. Pe Two Person Dinghy vor concura împreună o femeie și un bărbat. Se va folosi cel mai probabil ambarcațiunea 470, care până acum avea două medalii la JO, o categorie pentru echipaje de două femei și una pentru echipaje de doi bărbați. Kiteboarding-ul va avea o formulă similară cu One Person Dinghy și va conține echipe formate dintr-un bărbat și o femeie al căror punctaj se va cumula.
România nu a mai participat la Jocurile Olimpice în sportul cu vele din anul 1986, la Atlanta, când a primit o invitație la Clasa Finn. În acest moment există speranțe pentru calificare la Jocurile Olimpice din 2024 la clasele Laser și Laser Radial.