CNADNR va inaugura până la finele acestui an 56 de kilometri de autostradă, mai puţin de jumătate faţă de nivelul din 2013, când au fost finalizaţi 116 kilometri, şi a planificat pentru 2015 deschiderea traficului rutier pentru 17 kilometri noi. Lungimea totală a reţelei de autostrăzi din România numără în prezent 646,07 km. CNADNR SA derulează în prezent trei proceduri de achiziţie publică pentru atribuirea unor contracte de construcţie autostrăzi, toate fiind în procesul de evaluare a ofertelor de către comisia de evaluare. Licitaţiile vizează proiectarea şi execuţia tronsoanelor Ogra - Câmpia Turzii (lot 1,2,3), Târgu Mureş - Ungheni (plus drum de legătură), Ungheni - Ogra, respectiv Suplacu de Barcău - Borş din autostrada Braşov - Târgu Mureş - Cluj - Oradea. Cu privire la construcţia autostrăzii Comarnic - Braşov, CNADNR reiterează că în prezent sunt în derulare activităţile prealabile semnării contractelor de finanţare şi contractului de concesiune de lucrări publice, fără alte informaţii.
În primele nouă luni ale acestui an, CNADNR a plătit companiilor implicate în construcţia de autostrăzi suma de 767,1 milioane lei. Comparativ, în perioada ianuarie - septembrie 2013, suma achitată constructorilor de autostrăzi a fost de 2,6 ori mai mare, ridicându-se la 2,03 miliarde lei. În 2013, constructorii de autostrăzi au primit în total 3,08 miliarde lei de la CNADNR. Sumele nu includ TVA.
Noul ministru al Transporturilor, Ioan Rus, a revizuit targetul avansat de predecesorul său la conducerea instituţiei, Dan Şova, cu privire la construcţia de autostrăzi. Astfel, România ar trebui să construiască 656 kilometri de autostradă şi 2.226 kilometri de drumuri expres până în anul 2030, potrivit Master Planului de Transport, în condiţiile în care Şova promitea în aprilie 1.800 kilometri noi de autostradă până în anul 2020.