Kremlinul și trolii: Zeci de mii de postări politice, plătite pe rețelele de socializare

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Kremlinul și trolii: Zeci de mii de postări politice, plătite pe rețelele de socializare

Tehnologie 03 Noiembrie 2017 / 22:24 1907 accesări

În investigația privind implicarea Rusiei în prezidențialele americane de anul trecut, tabăra Clinton dă vina pe Trump, tabăra Trump dă vina pe tabăra Clinton. Până acum, la pușcărie au ajuns doar trei foști colaboratori ai lui Trump. Paul Manafort, fostul șef de campanie al lui Donald Trump, a fost acuzat de ilegalități fiscale. El și asociatul lui s-au predat FBI și sunt deja în arest la domiciliu. 12 capete de acuzare conține rechizitoriul lor, printre care: conspirație împotriva Statelor Unite, spălare de bani și nedeclararea unor conturi în străinătate. Acuzațiile care i se aduc lui Manafort par să aibă mai mult legătură cu Fiscul decât cu președintele din slujba căruia, de altfel, și-a dat demisia înainte de terminarea campaniei de anul trecut. Un alt consilier al candidatului Trump, George Papadopulos, recunoaște că a mințit în timpul unei anchete a FBI privind ingerințele Rusiei în campanie. Mai exact, nu a recunoscut că a vorbit cu diverse persoane ca să-i aranjeze o întâlnire șefului său, Donald Trump, cu Vladimir Putin. Ce este cert e că rușii s-au amestecat în alegerile americane mai mult decât se credea. Peste 120 de milioane de americani au văzut postări pe internet, făcute de firme apropiate Kremlinului.

Google a identificat 18 canale YouTube, acum suspendate, care publicaseră în jur de 1.100 de clipuri în engleză, cu un conţinut politic. Twitter a găsit aproape 40 de mii de conturi - care de fapt erau unul singur, rusesc. Între timp, compania a și suspendat drepturile de a plăti conţinut pentru două mari instituţii de presă ruseşti - Russia Today şi Sputnik, văzute ca favorabile Kremlinului.

Iar Facebook a identificat companii ca Internet Research Agency, cu sediul la Sankt Petersburg, prin care s-au făcut zeci de mii de postări plătite, legate de campania electorală americană.

Hillary Clinton, fost candidat democrat la preşedinţie: "Într-o mărturie a celor de la Facebook, aceştia admit în sfârşit că pot urmări conţinutul rusesc, sponsorizat, care a fost văzut de 126 de milioane de americani."

În noiembrie anul trecut, chiar patronul Facebook, Mark Zuckerberg, considera absurdă ideea că "fake news", ştirile fabricate, ar fi putut influenţa alegerile americane.

Acum, FBI afirmă că, prin reţelele de socializare, s-au plătit şi difuzat difuzat mesaje defavorabile candidatei democrate Hillary Clinton şi favorabile rivalului său victorios, republicanul Donald Trump. Pe de altă parte, ancheta FBI arată că şi tabăra democrată a plătit pentru informaţii compromiţătoare la adresa actualului preşedinte. Şi de aceea, actualul lider de la Casa Albă se întreabă retoric de ce investigaţiile în privinţa fostei sale contracandidate nu sunt la fel de virulente.



12