La Constanța, doar taxele sunt ca-n țările civilizate. Restul, doar promisiuni

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Plătești ca să parchezi... și să conduci pe drumuri proaste

La Constanța, doar taxele sunt ca-n țările civilizate. Restul, doar promisiuni

Administrație 05 Noiembrie 2017 / 16:50 3260 accesări

Ca și cum Constanța ar fi un oraș european veritabil, autoritățile locale anunță că, din noiembrie, locuitorii și turiștii au mai multe opțiuni de plată cu cardul a taxei de parcare. Nu că asta i-ar ajuta prea mult pe constănțeni. Pentru că nu taxele impuse fără rost fac să crească nivelul de trai al locuitorilor. Și nu încălzește pe nimeni dacă plătește ca-n țările civilizate și trăiește ca în lumea a treia. Din păcate, cam așa stau lucrurile în Constanța, orașul cu bani mulți și cartiere îngropate în noroi, fără parcuri și locuri de joacă și cu un pod care arată ca după bombardament.

Ca și cum Constanța ar fi un oraș european veritabil, autoritățile locale anunță că, din noiembrie, locuitorii și turiștii au mai multe opțiuni de plată cu cardul a taxei de parcare. Nu că asta i-ar ajuta prea mult pe constănțeni. Amintim că această taxă de parcare a fost instituită de Primărie în urmă cu câteva luni, pe bulevardul Tomis (porțiunea dintre Capitol și Poșta Mare) și în parcarea de la Sala Sporturilor, iar de curând s-a extins și pe strada Mircea cel Bătrân. Că doar a trecut anul electoral și nu mai e nevoie ca primarul să se laude cu faptul că a creat mai multe locuri de parcare pe care constănțenii își pot lăsa mașinile în voie. Revenind la modalitățile de plată pentru staționarea mașinilor, Primăria se laudă că, pe lângă opțiunile deja existente de plată pentru 7 zile și 30 de zile, șoferii pot plăti parcarea cu cardul pentru o oră, trei ore și opt ore. Plata parcării se realizează direct din aplicația TPARK (disponibilă pentru Android și iOS) sau accesând portalul http://www.tpark.ro/, folosind orice card bancar. O oră de staționare costă 2,44 lei, trei ore - 7,04 lei, pentru opt ore se achită 16,24 lei, șapte zile costă 90 de lei, iar o lună de parcare este 225 de lei. Valorile exprimate conțin TVA. Acestor sume li se aplică comisionul operatorului. Plata cu cardul presupune parcurgerea următorilor pași: introducerea numărului de înmatriculare, selectarea orașului și a duratei parcării, completarea datelor de facturare, introducerea datelor cardului. După realizarea tranzacției, șoferii primesc pe e-mail confirmarea plății și factura aferentă acesteia. Aplicația TPARK pentru Android și iOS este deja folosită de șoferi pentru plata parcării în peste 30 de orașe din România. De asemenea, prin intermediul acesteia, șoferii pot beneficia și de alte servicii: plata vignetei și a parcării în Ungaria, plata taxei de pod Fetești - Cernavodă, a rovignetei și a amenzilor de parcare.

BINE CĂ PLĂTIM CA AFARĂ. CONDIȚIILE, TOT CA-N ROMÂNIA

Dincolo de metodele restrictive de plată a parcării (SMS și card bancar) și de lipsa de comunicare a Prmăriei, care i-a pus pe cei mai mulți șoferi în fața faptului împlinit (în afară de bilețelele din geam și două-trei panouri, Primăria nu s-a sinchisit să anunțe aceste metode), există o problemă care le întrece pe toate. De ce sunt obligați oamenii să plătească parcarea în centru? Ce se face cu banii? E drept că Primăria o ține una și bună că așa se procedează în toate țările civilizate și în marile orașe ale țării. Peste tot unde se trăiește „smart”. Și tot administrația locală tot promite că banii strânși sunt folosiți în beneficiul locuitorilor, pentru străzi mai bune și mai sigure și pentru tot ce ține de întreținerea și înfrumusețarea orașului. Totuși, tocmai pentru aceste lucruri se plătesc taxe și impozite la bugetul local. Și, din păcate, se face prea puțin. Deși primarul Decebal Făgădău se laudă că avem cel mai mare buget din istoria Constanței și că cea mai mare parte se datorează colectării de taxe și impozite, municipiul încă are cartiere întregi care se scufundă în noroi la fiecare ploaie, din cauza străzilor impracticabile. Locuri de joacă nu există fizic, ci doar în proiecte vechi ce nu vor fi realizate curând. Parcurile mai au puțin și ajung gropi de gunoi, iar Podul de la Butelii e pe care să se prăbușească. Orice idee de frumos și de „smart” a pălit în fața incompetenței. Și pentru toate cele enumerate de mai sus, constănțenii AU PLĂTIT taxe și impozite, cu care nu s-a făcut nimic. De ce am crede că se face ceva cu banii de parcare? Sigur, nu e rea ideea de a prelua pratici din țările prospere sau din marile orașe ale României. Dar, înainte de a impune taxe ca în țările civilizate, poate nu ar strica să existe condiții ca în țările civilizate.



12