La OPC Constanţa „plouă” cu reclamaţii

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

La OPC Constanţa „plouă” cu reclamaţii

Social 13 Ianuarie 2009 / 00:00 6482 accesări

Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (OJPC) Constanţa primeşte zilnic peste 20 de reclamaţii. Directorul OPC, ing. Gheorghe Trandafir, a declarat că oamenii se plîng de calitatea serviciilor, atît din partea unităţilor de alimentaţie publică, cît şi din partea unităţilor nealimentare. „Avem şi în continuare reclamaţii la adresa băncilor. Inspectorii merg de fiecare dată să verifice dacă într-adevăr plîngerile sînt întemeiate”, spune directorul. Atunci cînd agenţii economici sînt prinşi cu deficienţe, inspectorii nu iartă pe nimeni şi aplică amenzi usturătoare. Amenzi semnificative, respectiv de peste 600.000 de lei, au fost aplicate şi de inspectorii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). În urma unui control desfăşurat în a doua parte a lunii decembrie 2008, ei au amendat unităţi de alimentaţie publică şi pensiuni agroturistice care nu respectau prevederile legale. Un comunicat al ANPC arată că inspectorii au controlat 507 operatori economici (restaurante, baruri, pensiuni, pizzerii, unităţi fast-food), aplicînd, pentru deficienţele constatate, 244 de amenzi contravenţionale, în valoare totală de 614.000 de lei. Totodată, au fost oprite de la vînzare sau utilizare 308 kilograme de produse alimentare, alte 2,7 tone fiind oprite temporar. În urma controalelor, inspectorii au găsit alimente care aveau caracteristici organoleptice neconforme, produse expirate, condiţii improprii de depozitare şi materii prime fără elemente de identificare, neetichetate. Acţiunile de inspecţie şi control continuă şi în următoarea perioadă.



12