Şcoala fără note? Iată o idée care, la prima vedere, va aduce zâmbetul pe buzele copiilor şi, de ce nu, şi pe ale părinţilor care scapă astfel de chinuitoarea strângere de inimă la vederea carnetului de note. Însă doar la prima vedere. La o privire mai amănunţită, apare întrebarea “de ce mai mergem la şcoală”, căci dacă nu mai există teama sau provocarea micuţelor cifre este mai greu să te bazezi pe conştiinţa de sine a elevului şi pe înţelegrea acestuia în ce priveşte mecanismul potrivit căruia funcţionează autoritatea. Cu siguranţă însă, indiferent care ar fi taberele şi cum s-ar situa ele, ideea aruncată ieri de ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, pe piaţa discuţiilor naţionale merită studiată cu toată atenţia. El a declarat că a discutat cu profesori şi specialişti din minister despre posibilitatea ca la anumite materii să nu se mai dea note, pornind de la premisa că \"elevul trebuie să vină la şcoală de plăcere\". \"Am început să discut cu profesorii şi în minister despre posibilitatea ca la anumite materii să nu se dea note. Elevul trebuie să vină la şcoală de plăcere\", a spus Pricopie, la un eveniment de analiză a violenţei în şcoli. Ministrul Educaţiei a adăugat, pe aceeaşi temă, că unele cadre didactice nu agreează ideea de a nu se mai da note la unele materii de studiu. \"Unii profesori nu sunt de acord cu acest lucru, consideră că este un instrument de impunere a autorităţii. Vom mai analiza\", a mai spus Remus Pricopie. Ministrul nu a precizat la care dintre materii ar urma să nu se mai dea note, în cazul în care propunerea discutată va ajunge să fie aplicată în şcoli.