La un pas de catastrofă pe drumul de fier Constanţa - Bucureşti

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

La un pas de catastrofă pe drumul de fier Constanţa - Bucureşti

Eveniment 21 Noiembrie 2008 / 00:00 2541 accesări

Un accident feroviar care ar fi putut produce o adevărată tragedie s-a produs, în noaptea de joi spre vineri, la ora 3.35, în zona localităţii constănţene Castelu, pe o linie feroviară industrială ce aparţine societăţii Rompetrol. Potrivit poliţiştilor de la Transporturi Constanţa, impiegatul de mişcare din staţia CF Medgidia a sunat la postul de Poliţie TF Medgidia pentru a anunţa că în zona podului feroviar Medgidia - Negru Vodă a avut loc un incident. Oamenii legii s-au deplasat la locul indicat şi au constatat că două vagoane ale trenului de marfă nr 58.480 căzuseră de pe pod direct pe linia de cale ferată aflată dedesubt. Din cercetări a reieşit că mărfarul avea în componenţă 35 de vagoane, ce aparţin societăţii Unifer Trans, şi se deplasa către fabrica „La Farge”, încărcat cu calcar. Cînd trenul a ajuns pe podul din zona localităţii Castelu, în timp ce îl traversa, vagoanele 27 şi 28 s-au blocat şi au deraiat de pe şine, căzînd în gol de la 20 de metri, pe Magistrala 800 a CFR, care face legătura între Bucureşti şi Constanţa. Din fericire, niciun tren de călători nu circula la acea oră pe firul 4 de cale ferată, astfel că evenimentul nu s-a soldat cu pierderi de vieţi omeneşti. În cădere, cele două vagoane au distrus total parapetul podului feroviar şi firele de contact ale Magistralei CF 800 şi au avariat stîlpii de susţinere a firelor. Mecanicul trenului de marfă a povestit că a simţit întîi un recul, apoi a constatat că vagoanele s-au oprit şi, în final, a auzit un zgomot infernal. Reprezentanţii Regionalei CFR Constanţa au sosit şi ei la faţa locului pentru a constata pagubele produse şi pentru a remedia situaţia. Din cauza accidentului, traficul feroviar între staţiile Medgidia şi Dorobanţi a fost întrerupt timp de mai multe ore. Muncitorii au lucrat ore la rînd pentru a degaja calea ferată şi pentru a repune în funcţiune linia de contact ruptă.

Aprox. 600 de călători au fost afectaţi de măsura opririi traficului feroviar, însă reprezentanţii CFR Constanţa au dispus ca persoanele ce trebuiau să plece cu trenul să fie transportate pînă la următoarea staţie CF, respectiv Medgidia, cu autobuzele şi microbuzele. Potrivit directorului Diviziei \"Călători\" din cadrul Regionalei CFR Constanţa, Gabriel Ţăranu, nouă trenuri de călători au înregistrat, în intervalul orar 3.05 - 12.51, întîrzieri de 849 de minute, dintre care trei mergeau spre Constanţa, de la Suceava, Iaşi şi Feteşti, şi două garnituri se deplasau spre Bucureşti şi Buzău. După aproximativ 12 ore de la deraiere, traficul feroviar a fost reluat numai pe firul 1 al căii ferate. „Trenurile au circulat pe acelaşi fir, în sensul că unele se opreau într-o staţie şi aşteptau să treacă alte trenuri de călători, apoi porneau la drum. Ca un fel de sens unic pe şosea. Cei de la CFR s-au ocupat de organizarea circulaţiei pe calea ferată!”, a declarat purtătorul de cuvînt al Secţiei Regionale de Poliţie Transporturi Constanţa, Dumitrel Ghiorlan. Bineînţeles că, în aceste condiţii, s-au înregistrat întîrzieri mari la trenurile de călători, însă lumea a înţeles situaţia. Cercetările sînt continuate de către specialişti din cadrul CFR Infrastructură, Rompetrol Logistic şi AFER, în vederea stabilirii cu exactitate a cauzei care a dus la deraierea vagoanelor. La prima vedere, se pare că ar fi vorba despre o defecţiune tehnică ce a blocat roţile vagoanelor pline cu calcar. Dacă deraierea ar fi avut loc ziua, reprezentanţii CFR spun că exista riscul ca vagoanele să aterizeze pe un tren de călători ce se deplasa de la Constanţa spre Bucureşti.

Taguri articol


12