Lecțiile de religie îi traumatizează pe elevi? Ce spun profesorii!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
”(...) porunci unui slujitor să taie copilul în două” Fiecare povestire trebuie să fie urmată de o învățătură

Lecțiile de religie îi traumatizează pe elevi? Ce spun profesorii!

Justiție 18 Martie 2015 / 00:00 2940 accesări

După ce subiectul participării la orele de religie a ținut primele pagini ale ziarelor mai multe săptămâni, zilele acestea a apărut o nouă preocupare referitoare la temele abordate de profesori la orele respective. Potrivit unor părinți din țară, anumite teme prinse în programa școlară de la clasele primare le-ar putea provoca traume psihice. În lecția ”Regele Solomon”, cuprinsă în auxiliarul pentru clasa a III-a, este prezentat momentul în care înțeleptul Solomon încearcă să afle care este mama adevărată a unui copil disputat de două femei care pretindeau că bebelușul este al lor. ”Ca să poată recunoaște care e mama adevărată, porunci unui slujitor să taie copilul în două ca să dea fiecăreia câte o parte dintr-însul”, este descris în caietul pentru elevi al editurii Sf. Mina pentru clasa a III-a. Povestea continuă însă, precizând că, auzind această idee, mama adevărată a copilului a fost dispusă să renunțe la cel mic, doar pentru a-i salva viața, în timp ce femeia care nu dăduse naștere celui mic a acceptat ideea regelui Solomon. Gestul celor două femei l-a ajutat pe înțelept să facă dreptate, iar bebelușul să ajungă la femeia care i-a dat viață. Inspectorul școlar de religie ortodoxă din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Constanța, prof. Daniela Stan, a precizat, pentru ”Telegraf”, că acest episod este bine primit de cei mici, care înțeleg că doar Dumnezeu îl putea lumina pe Solomon să poată rezolva acest caz. Profesorul de religie ortodoxă de la Școala Gimnazială nr. 43 ”Ferdinand”, prof. Mihaela Udrea, a explicat că fiecare povestire studiată la clasă cu elevii este pregătită de profesor, astfel încât cei mici să desprindă învățătura care se ascunde în spatele textului. ”Important e cum îi prezinți lecția copilului. Întâi îi povestești ce este iubirea față de părinți și apoi i se explică ce înseamnă iubirea părinților față de copii. În acest context i se prezintă povestea cu Solomon, care nu a vrut decât să vadă cine iubește mai mult acel copil, nu să-i facă rău celui mic”, a precizat profesorul. Totul ține de profesor, care trebuie să canalizeze atenția copilului pe mesajul lecției: înțelepciunea lui Solomon și iubirea părinților pentru propriii copii, nu pe faptul că Solomon a vrut să îl omoare pe bebeluș.

            NICIO SESIZARE LA CONSTANȚA Inspectorul școlar a explicat că, în cei 18 ani de când se află la catedră și în cei cinci de când este și inspector, nu a primit niciodată vreo reclamație sau sesizare din partea părinților referitoare la temele agresive abordate la ore. ”Bine că desenele animate de pe unele posturi nu sunt agresive și provoacă traume copiilor, în timp ce programa școlară este catalogată drept traumatizantă. În ultimii opt ani, programa școlară a fost revizuită de patru ori, tocmai ca să respecte toate normele societății”, a afirmat prof. Stan. Ea a adăugat că de aceea lecțiile din manualele vechi nu mai corespund programei, în prezent fiind în lucru realizarea unor noi manuale. Până vor avea cărțile școlare, elevii de clasa pregătitoare și clasa I primesc gratuit manuale editate de Patriarhia Română, în concordanță cu programa, iar cei mai mari folosesc caietele auxiliare pe care și le cumpără la început de an, dacă doresc acest lucru, și care costă 9 lei, sau lucrează pe fișele întocmite de cadrele didactice pentru fiecare lecție.

Taguri articol


12