Pentru cei mai mulţi elevi, orele de ştiinţe exacte reprezintă un adevărat coşmar, informaţiile prezentate de profesor nereuşind să le trezească interesul şi să-i facă să îndrăgească materia predată. Acest lucru este pe cale de-a se schimba, cel puţin în cazul lecţiilor de chimie. Cadrele didactice universitare din cadrul Facultăţii de Chimie Aplicată şi Ştiinţa Materialelor a Universităţii Politehnica Bucureşti, în parteneriat cu Universitatea Politehnica din Timişoara şi Siveco România SA au desfăşurat două programe de formare profesională continuă pentru profesorii de chimie din sistemul preuniversitar. În cadrul acestora, 2.790 profesori (printre care se numără şi dascăli constănţeni) au parcurs, într-un interval de doi ani, cursuri de utilizare a tehnologiei informaţiei şi comunicării şi de formare de specialitate. Programele fac parte din proiectul cu finanţare europeană „Privim către viitor - Formarea profesională a cadrelor didactice pentru utilizarea resurselor informatice moderne în predarea eficientă a chimiei”. Acesta a fost dezvoltat în jurul unei platforme moderne de educaţie, realizându-se un suport de curs specializat şi o bibliotecă de lecţii digitizate de chimie. „În cadrul proiectului a fost realizat un laborator de chimie digitizat, în care elevii pot face experimente virtuale, sub îndrumarea profesorilor de la clasă”, a declarat inspectorul de specialitate pentru chimie din cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Constanţa, prof. Gabriela Micu. Ea a precizat că la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ gimnazial şi liceal din Constanţa există o dotare minimă pentru orele de chimie. „Sunt situaţii în care laboratoarele au fost desfiinţate, însă experimentele pot fi făcute şi la clasă. În ultimii ani, însă, acestea s-au realizat în condiţii de austeritate, ultima dotare generală a unităţilor de învăţământ cu ustensile şi substanţe având loc în 2007”, a mai spus prof. Micu. La nivelul judeţului Constanţa, rezultatele proiectului vor fi prezentate în cadrul unei conferinţe ce va avea loc pe 21 februarie.