Ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, face ce face şi demonstrează, din nou, că nu are nicio legătură cu ce se petrece, în acest moment, în Educaţie. În loc să rezolve problemele urgente ale sistemului de învăţământ din România, ministrul Funeriu a aprobat un act normativ care prevede înfiinţarea de grupe/clase în cadrul unităţilor sanitare în care sunt internaţi elevi cu boli cronice, tulburări neurologice sau cu boli care necesită perioade de spitalizare mai lungi de 4 săptămâni. Procesul instructiv-educativ desfăşurat în grupele/clasele din spitale se va desfăşura în funcţie de specificul bolii, perioada de spitalizare, de diagnosticul/prognosticul bolii şi de anul de studiu în care este înscris elevul în anul şcolar respectiv. Potrivit metodologiei, vor beneficia de şcolarizare în spital copiii cu afecţiuni metabolice, afecţiuni rare, sistemice, genetice, autoimune, afecţiuni oncologice, afecţiuni infecţioase, afecţiuni nefrologice, neurologice, patologie psihiatrică. Înfiinţarea unei clase/grupe în spitale este posibilă pentru un număr de cel puţin 6 şi nu mai mult de 12 elevi spitalizaţi. Totodată, clasele sau grupele din spital vor fi organizate ca învăţământ simultan: învăţământ preşcolar, învăţământ primar - clasa pregătitoare, clasele I - III şi clasele II - IV, învăţământ gimnazial cu clasele V - IX. Pe lângă faptul că unităţile sanitare nu dispun de spaţiul adecvat unui asemenea demers, iar unităţile de învăţământ nu au cum să trimită profesorii la căpătâiul bolnavilor, un elev internat şi aflat sub tratament medicamentos nu va putea să se concentreze la lecţia predată şi să înveţe, ceea ce face ca întregul demers al ministrului Funeriu să fie inutil. Dacă mai luăm în calcul şi fondurile insuficiente alocate atât Educaţiei cât şi Sănătăţii, este greu de crezut că un asemenea proiect va putea fi pus în practică.