Uber şi Taxify nu resping propunerea de legea care reglementează ridesharingul. „Această propunere legislativă este una progresistă și definește bine limitele serviciului de ridesharing. În același timp, nu constrânge utilizatorii“, spune șeful Taxify România, Mihai Florea, citat de startupcafea.ro. Proiectul prevede, printre altele, ca platformele de ridesharing să aibă autorizaţie de primării, și ca șoferilor să li se impună o limită de vârstă. Pe de altă parte, cei de la Uber spun că „propunerea ar putea afecta apariţia de noi startup-uri în domeniu, întrucât apar taxe, cerințe tehnice și amenzi greu de suportat pentru antreprenorii aflați la început de drum“. Potrivit inițiativei legislative intrate, de miercuri, în dezbaterea Senatului, serviciul prestabilit de ridesharing înseamnă „deplasarea împreună a persoanelor, cu ajutorul unui autovehicul, în baza unui contract de ridesharing încheiat între pasager(i) și șoferul autovehiculului, care este facilitat de o întreprindere autorizată conform prezentei legi, printr-o platformă/aplicație tehnologică online“. Taxify şi Uber vor trebui să furnizeze serviciu de suport/asistență a pasagerilor de către o echipă ce este disponibilă și accesibilă 24/7, pentru incidente survenite în timpul cursei și să aibă autorizaţie de la autorităţile administrativ-teritoriale locale. De asemenea, şoferii înregistraţi în cele două platforme trebuie să aibă vârsta minimă de 21 de ani și permis auto categoroia B cu vechime de cel puțin un an. Nu în ultimul rând, amenzile prevăzute în actul normativ sunt cuprinse între 3.000 și 50.000 lei, pentru diverse abateri.