Legea audiovizualului crează cadrul legal pentru televiziunea digitală

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Legea audiovizualului crează cadrul legal pentru televiziunea digitală

Justiție 21 Octombrie 2009 / 00:00 411 accesări

Senatul a adoptat ordonanţa de urgenţă (OU) de modificare a Legii audiovizualului, care introduce \"reglementări mai flexibile în privinţa publicităţii\" pentru televiziuni şi asigură cadrul legal privind trecerea la televiziunea digitală, a declarat, ieri, Răsvan Popescu, preşedintele Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA). \"CNA salută adoptarea de către Senat, cameră decizională, a modificărilor Legii audiovizualului, lege după care ne conducem activitatea. Se încununează iniţiativa CNA, aceea ca România să fie prima ţară care transpune Directiva serviciilor media audiovizuale. Această Directivă a fost iniţial aprobată ca Ordonanţă de Urgenţă şi iată că acum capătă o mai mare stabilitate ca lege trecută prin Parlament. Adoptarea ei cu o mare majoritate, respectiv de 75 (voturi pentru, n.r.) la 13 (voturi împotrivă, n.r.) reflectă şi aprecierea clasei politice faţă de activitatea Consiliului, încrederea în modul în care CNA gestionează activitatea în audiovizual\", a spus Răsvan Popescu, în şedinţa de ieri a CNA. \"De asemenea, există acum un cadru legal consolidat pentru trecerea la televiziunea digitală\", a mai spus Popescu. Tergiversarea deciziei privind Legea audiovizualului a provocat nemulţumirea CNA şi a Asociaţiei Române de Comunicaţii Audiovizuale (ARCA), căci \"respingerea ordonanţei şi neimplementarea directivei ar pune România în situaţia de a se expune declanşării procedurii de infringement din partea Comisiei Europene \". Noul proiect de lege care aprobă Ordonanţa de Urgenţă de modificare a Legii audiovizualului integrează noua Directivă a serviciilor mass-media audiovizuale. Răsvan Popescu a declarat, pe 25 februarie, când proiectul a fost discutat în Comisia pentru Cultură din Camera Deputaţilor, că în Ordonanţa de Urgenţă se introduc \"norme de reglementare mai flexibile\", care permit televiziunilor o mai bună adaptare la noile tehnologii. \"Relaxarea legislativă vizează în principal publicitatea sub următoarele aspecte: o mai mare libertate acordată deciziei editoriale privind momentul şi modul în care pot fi inserate spoturile publicitare, menţinerea limitării orare de 12 minute de publicitate pe oră. De asemenea, filmele şi programele pentru copii şi programele informative vor putea fi întrerupe de publicitate o dată la 30 de minute, faţă de intervalul actual de 45 de minute\", a explicat atunci şeful CNA. El a precizat că Ordonanţa de Urgenţă menţine, însă, restricţiile de 8 minute de publicitate pe oră la TVR. Popescu a spus că această prevedere s-a menţinut în OUG din cauză că \"Televiziunea Publică are mai multe surse de finanţare\", respectiv finanţare de la bugetul de stat, publicitate şi taxa TV, spre deosebire de celelalte televiziuni private. Răsvan Popescu a mai afirmat la momentul respectiv că relaxarea regimului publicităţii este în legătură cu admiterea unor noi tehnici, cum ar fi plasarea de produse, publicitatea pe ecran partajat şi publicitatea virtuală, \"care vor oferi posturilor de televiziune surse suplimentare de venituri cu potenţial benefic în achiziţia de programe de calitate şi vor constitui un moment de ajutor în această perioadă de criză, în care veniturile din publicitate au scăzut în mod semnificativ\". Alte aspecte vizate de noul proiect legislativ sunt, potrivit lui Popescu: dreptul de acces al posturilor TV la scurte extrase de la evenimente de actualitate pentru care există o exclusivitate, asigurarea unui nivel adecvat de protecţie a dezvoltării fizice, mintale şi morale a minorilor şi a demnităţii umane, în special în ceea ce priveşte noile servicii media audiovizuale la cerere, promovarea producţiei şi distribuţiei de opere europene, asigurarea dreptului persoanelor cu handicap şi al persoanelor în vârstă de a li se furniza servicii media audiovizuale accesibile lor.



12