Legea comerţului, atacată de retaileri

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Legea comerţului, atacată de retaileri

Justiție 09 Decembrie 2009 / 00:00 420 accesări

DE NEAPLICAT. Legea comerţului cu produse alimentare nu poate fi aplicată deoarece unele prevederi au fost tratate superficial, au declarat, ieri, reprezentanţii retailerilor, la Romania Retail Forum 2009.

„ACEASTĂ LEGE PROPUNE REGLEMENTAREA, ÎNTR-O FOAIE A4, A UNOR LUCRURI EXTREM DE COMPLEXE ŞI DELICATE

Cei care au făcut această lege nu s-au consultat nici cu noi, nici cu furnizorii noştri\", a declarat Alexandru Vlad, director executiv Selgros România. El a adăugat că retailerii ar trebui să facă un efort comun pentru a amenda legea. Valentin Mircea, consilier de concurenţă în cadrul Consiliului Concurenţei (CC), a spus că nu există lege care să poată reduce preţurile, însă pot exista acte normative care să le crească. \"Din punct de vedere al CC, această lege nici măcar nu ar trebui să existe\", a adăugat el. La rândul ei, Delia Nica, head of representative office Metro Group România, a adăugat că costurile de transpunere a legii comerţului în sistemele contabile ale retailerilor sunt uriaşe, iar aceste cheltuieli se vor regăsi \"undeva\". Secretarul general al Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România, Adrian Manolache, consideră că legea comerţului încearcă să îi protejeze doar pe producători, fără a avea efect asupra consumatorilor. \"Prin această lege, pot beneficia de avantaje concurenţiale nemeritate procesatorii şi producătorii de materii prime\", a afirmat Manolache. Potrivit reprezentanţilor reţelelor comerciale, efectul legii va fi simţit doar în relaţiile acestora cu furnizorii, dar va fi foarte greu sau imposibil de aplicat în cazul stabilirii termenelor de plată şi a definirii costului de achiziţie la comercianţi. Legea comercializării produselor alimentare, adoptată în această toamnă, reglementează relaţiile dintre furnizori şi comercianţi. Potrivit actului normativ, este interzis comercianţilor să impună furnizorilor să-şi vândă produsele la un preţ egal sau mai mic altor comercianţi, iar delistarea unui produs de la raft poate fi făcută doar cu o notificare prealabilă cu două luni a furnizorului. Astfel, vor dispărea taxa de deschidere de magazine, cuprinsă între 1.000 de euro şi 15.000 de euro, precum şi cea solicitată pentru modernizarea acestora, de 1.000 - 5.000 de euro. Totodată, taxele de listare furnizor/magazin şi listare articol, de până la 15.000 de euro, respectiv maxim 500 euro/ produs, pot fi diminuate, ca urmare a competiţiei reale între reţele.



12